Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Adres

ul. Gdańska 55

82-110 Sztutowo

Telefon

55 506 56 40

Stanowiska

Główna księgowa

Kontakt

Starszy inspektor ds. świadczeń rodzinnych

Kontakt

Inspektor ds. świadczeń

Kontakt

Starszy pracownik socjalny

Kontakt

Pracownik socjalny

Kontakt

Aspirant pracy socjalnej

Kontakt

Opiekun w ośrodku pomocy społecznej

Opiekun w ośrodku pomocy społecznej

Elektroniczna Skrzynka Podawcza


Wejście do Elektronicznej Skrzynki Podawczej



Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sztutowie informuje, że zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2005 nr. 64 poz. 565) oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U. 2005 Nr. 200 poz. 1651) uruchomiono Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP) wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".

W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wypełnić dostępny na naszej stronie formularz i opatrzyć go bezpiecznym podpisem elektronicznym wygenerowanym w oparciu o certyfikat kwalifikowany wydany przez dowolnego polskiego wystawcę.

Po złożeniu elektronicznego dokumentu otrzymają Państwo Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Fundusz Alimentacyjny

Świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego

Wnioski w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego można składać od dnia
1 sierpnia br. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sztutowie .
Druki wniosków dostępne są w siedzibie GOPS w Sztutowie ul. Gdańska 55 w godzinach pracy Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku w godz.7.30-15.30 .
Warunki nabywania prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują osobie uprawnionej do ukończenia przez nią 18 roku życia albo w przypadku gdy uczy się w szkole lub szkole wyższej do ukończenia przez nią 25 roku życia, albo w przypadku posiadania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności – bezterminowo.
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 800 zł, od 1.10.2020 r. będzie to 900 zł.
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego nie przysługują, jeśli osoba uprawniona:
1. Została umieszczona w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie lub w pieczy zastępczej;
2. zawarła związek małżeński;

Wysokość świadczeń z funduszu alimentacyjnego :
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują w wysokości bieżąco ustalonych alimentów, jednakże nie więcej niż 500zł.
Zmiana w wysokości świadczeń z funduszu alimentacyjnego na skutek zmiany wysokości zasądzonych alimentów dokonuje się po wpływie tytułu wykonawczego do komornika sądowego prowadzącego postępowanie egzekucyjne od miesiąca, w którym nastąpiła zmiana wysokości zasądzonych alimentów.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik następuje do dnia 31 października.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami w okresie od dnia 1 września do dnia 31 października, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik następuje do dnia 30 listopada.


Wniosek powinien o przyznanie świadczenia z funduszu alimentacyjnego powinien zawierać:
1) dane dotyczące członków rodziny, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, a w razie gdy nie nadano numeru PESEL – serię i numer dowodu osobistego lub paszportu;
2) oświadczenie wnioskodawcy o przekazaniu organowi egzekucyjnemu wszelkich znanych mu informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania egzekucyjnego przeciwko dłużnikowi alimentacyjnemu,
3) oświadczenie wnioskodawcy o miejscu zamieszkania, wieku, zatrudnieniu i sytuacji ekonomicznej osób zobowiązanych względem osoby uprawnionej do alimentacji.

Do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1) zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), dotyczące każdego członka rodziny;
2) zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego, dotyczące członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje odpowiednio o:
a) formie opłacanego podatku,
b) wysokości przychodu,
c) stawce podatku,
d) wysokości opłaconego podatku
- w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy;
3) zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia:
a) zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne albo oświadczenie stwierdzające bezskuteczność egzekucji,
b) odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem,
c) orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dla osoby uprawnionej,
d) oświadczenie o uczęszczaniu osoby uprawnionej do szkoły lub szkoły wyższej,
e) informacje właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności, w szczególności w związku z:
– brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub
– brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą,
f) inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków do przyznania lub ustalenia wysokości świadczenia z funduszu alimentacyjnego będącego przedmiotem wniosku.

Sposób załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie przyznawania świadczeń z funduszu alimentacyjnego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 808 ze zm.).
Dodatkowe informacje w sprawie można uzyskać pod numerem telefonu :
(55) 247- 71-09 oraz osobiście pod adresem : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sztutowie, ul. Gdańska 55
Osoba do kontaktu : Joanna Milewicz

Zespół Interdyscyplinarny

Pierwszy Zespół Interdyscyplinarny w Gminie Sztutowo został powołany na mocy Zarządzenia Nr 61/2011 Wójta Gminy Sztutowo z dnia 7 grudnia 2011r., aktualnie Zespół Interdyscyplinarny w Gminie Sztutowo działa na podstawie Zarządzenia Nr 88/2023 Wójta Gminy Sztutowo z dnia 21 września 2023r.

Funkcjonowanie Zespołu oraz procedury Niebieskiej Karty określają przepisy ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 września 2023r. w sprawie procedury Niebieska Karta oraz wzorów formularzy Niebieska Karta.

Do zadań Zespołu Interdyscyplinarnego należy tworzenie warunków umożliwiających realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej oraz integrowanie i koordynowanie działań podmiotów, o których mowa w art. 9a ust. 3-5 Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, w szczególności przez:

1) diagnozowanie problemu przemocy domowej na poziomie lokalnym;

2) inicjowanie działań profilaktycznych, edukacyjnych i informacyjnych mających na celu przeciwdziałanie przemocy domowej i powierzanie ich wykonania właściwym podmiotom;

3) inicjowanie działań w stosunku do osób doznających przemocy domowej oraz osób stosujących przemoc domową;

4) opracowanie projektu gminnego programu przeciwdziałania przemocy domowej oraz ochrony osób doznających przemocy domowej;

5) rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielenia pomocy w środowisku lokalnym;

6) powoływanie grup diagnostyczno-pomocowych i bieżące monitorowanie realizowanych przez nie zadań;

7) monitorowanie procedury „Niebieskie Karty”;

8) przekazywanie informacji, o której mowa w art. 9e ust. 3, oraz dokumentacji, o której mowa w art. 9c ust. 5a;

9) kierowanie osoby stosującej przemoc domową do uczestnictwa w programie korekcyjno-edukacyjnym dla osób stosujących przemoc domową lub programie psychologiczno-terapeutycznym dla osób stosujących przemoc domową;

10) składanie, na wniosek grupy diagnostyczno-pomocowej, zawiadomienia o popełnieniu przez osobę stosującą przemoc domową wykroczenia, o którym mowa w art. 66c ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz.U. z 2022 r. poz. 2151, 2311, 2581 i 2600 oraz z 2023 r. poz. 289 i 535).

W skład zespołu wchodzą przedstawiciele następujących instytucji:

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztutowie

Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sztutowie

Komendy Powiatowej Policji w Nowym Dworze Gdańskim (Posterunku Policji w Sztutowie)

Szkoły Podstawowej w Sztutowie

Przedszkola w Sztutowie

Sądu Rejonowego w Malborku

Instruktor terapii uzależnień i współuzależnień w Stegnie

Indywidualnej Specjalistyczna Praktyka Pielęgniarska "Joy" Natalia Drąg

Stowarzyszenia Szkolna 13

Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego, w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy domowej w indywidualnych przypadkach, powołuje grupy diagnostyczno-pomocowe.

Do zadań grup diagnostyczno-pomocowych należy w szczególności:

1) dokonanie, na podstawie procedury „Niebieskie Karty”, oceny sytuacji domowej osób doznających przemocy domowej oraz osób stosujących przemoc domową;

2) realizacja procedury „Niebieskie Karty” w przypadku potwierdzenia podejrzenia wystąpienia przemocy domowej, zwłaszcza w sytuacji wystąpienia ryzyka zagrożenia życia lub zdrowia;

3) zawiadomienie osoby podejrzanej o stosowanie przemocy domowej o wszczęciu procedury „Niebieskie Karty” pod jej nieobecność;

4) realizacja działań w stosunku do osób doznających przemocy domowej oraz osób stosujących przemoc domową;

5) występowanie do zespołu interdyscyplinarnego z wnioskiem o skierowanie osoby stosującej przemoc domową do uczestnictwa w programach korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc domową albo w programach psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc domową;

6) występowanie do zespołu interdyscyplinarnego z wnioskiem o złożenie zawiadomienia o popełnieniu przez osobę stosującą przemoc domową wykroczenia, o którym mowa w art. 66c ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń;

7) monitorowanie sytuacji osób doznających przemocy domowej, a także zagrożonych wystąpieniem przemocy domowej, w tym również po zakończeniu procedury „Niebieskie Karty”;

8) zakończenie procedury „Niebieskie Karty”;

9) dokumentowanie podejmowanych działań, stanowiących podstawę:

a) uznania braku zasadności wszczęcia procedury „Niebieskie Karty”,

b) wszczęcia procedury „Niebieskie Karty”;

10) informowanie przewodniczącego zespołu interdyscyplinarnego o efektach podjętych działań w ramach procedury „Niebieskie Karty”.

Obsługę organizacyjno – techniczną oraz finansową Zespołu Interdyscyplinarnego prowadzi:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sztutowie,

ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo,

tel. / faks (55) 506 56 40, e-mail: zi-sztutowo@gops-sztutowo.pl

Zgłoszeń dotyczących podejrzenia występowania przemocy można dokonać pod nr telefonu:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sztutowie (55) 506 56 40 w godzinach pracy Ośrodka

Posterunek Policji w Sztutowie 47 74 39 461, 571 335 229

Komenda Powiatowa Policji 47 74 39 272, 47 74 39 273, 47 74 39 222

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Nowym Dworze Gdańskim (55) 247 81 75

Telefony alarmowe 112, 997

Niebieska Linia 801 12 00 02

pn. - sob. w godz. 8.00 - 22.00

nd. i święta w godz. 8.00 - 16.00

Przydatne linki:
http://www.niebieskalinia.pl/
http://www.niebieskalinia.org/
http://www.parpa.pl/
http://www.niebieskalinia.info/
http://www.dziecinstwobezprzemocy.pl/

Załączniki

Dokumenty

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 maja 2008 11:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aldona Godek
Ilość wyświetleń: 14013
03 lipca 2025 12:15 (Agnieszka Piórko) - Usunięcie stanowiska.
03 lipca 2025 12:14 (Agnieszka Piórko) - Usunięcie stanowiska.
03 lipca 2025 12:14 (Agnieszka Piórko) - Dodanie stanowiska: Opiekun w ośrodku pomocy społecznej.