Do podstawowych obowiązków Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
2. wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz prowadzenie ewidencji osób posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
3. współpraca z organami Państwowej Inspekcji Handlowej, Komisją ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Organizacjami Konsumenckimi, Państwową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną, Policją i innymi organami uprawnionymi do kontroli działalności gospodarczej,
4. realizacja innych zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii a w szczególności koordynacja realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
5. koordynacja realizacji Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
6. obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
7. nadzór i kontrola nad działalnością świetlic,
8. udział w Zespole Interdyscyplinarnym w Sztutowie,
9. prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia grupowego pracowników Urzędu Gminy,
10. obsługa Rady i jej komisji, a w szczególności:
1) prowadzenie sekretariatu Rady,
2) protokołowanie sesji Rady oraz posiedzeń komisji Rady,
3) ewidencjonowanie uchwał Rady i przekazywanie ich do realizacji,
4) prowadzenie rejestru wniosków komisji Rady i interpelacji oraz zapytań radnych Rady kierowanych do Wójta ,
5) prowadzenie ewidencji radnych Rady,
6) zawiadamianie zainteresowanych jednostek o tematach wynikających z planów pracy komisji należących do ich kompetencji,
7) przygotowywanie i kompletowanie materiałów na posiedzenia rady i komisji,
8) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem przez radnych Rady skarg wniosków i petycji ,
9) organizowanie i obsługa narad organizowanych przez Przewodniczącego Rady lub Wiceprzewodniczącego,
10) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanych przez Radnych Gminy
11) prowadzenie spraw z zakresu nagrywania obrad sesji Rady Gminy.
11. Sporządzanie sprawozdań, analiz i planów z zakresu wykonywanych zadań.