Do podstawowych obowiązków stanowiska ds. inwestycji i remontów należy:
1. realizacja inwestycji gminnych oraz zlecanie wykonywania remontów
w obiektach komunalnych,
2. przeprowadzanie kontroli gwarancyjnych w tym; wykonywanie przez wykonawców robót poprawkowych,
3. inicjowanie i nadzór nad opracowywaną dokumentacją techniczno-prawną na zadania inwestycyjne oraz zadania remontowe w zakresie obiektów komunalnych,
4. zlecanie i rozliczanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, umowami
i stanem faktycznym,
5. nadzór nad realizacją inwestycji i modernizacji finansowanych z budżetu Gminy,
6. przygotowywanie budżetu dla planowanych inwestycji oraz remontów obiektów komunalnych od strony rzeczowo- finansowej,
7. opracowywanie okresowych programów i planów inwestycyjnych oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania, zlecanie zastępstwa inwestorskiego i przygotowywanie umów w tym zakresie,
8. udział w przetargach w zakresie realizowanych inwestycji, modernizacji
i remontów obiektów komunalnych,
9. kontrola bieżąca przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji pod kątem zgodności zakresu rzeczowego i finansowego z zawartymi umowami,
10. weryfikacja kosztów i faktur do uruchamiania ich płatności,
11. przygotowywanie materiałów do przetargów na roboty inwestycyjne oraz remontów obiektów komunalnych, koordynowanie realizowanych inwestycji
i remontów,
12. prowadzenie spraw „małej architektury” tj. place zabaw, skwery itp.,
13. opracowywanie planu rozwoju sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w gminie,
14. sporządzanie i przekazywanie na odpowiednie stanowisko OT- przyjęcie środka trwałego po zakończonych inwestycjach oraz likwidacji środka trwałego po jego utylizacji,
15. ścisła współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie opracowania Wieloletniego Planu Finansowego,
16. zarządzanie drogami i mostami gminnymi, a w szczególności: prowadzenie ewidencji, opracowywanie planów rzeczowo-finansowych remontów kapitalnych i bieżących ulic i mostów, opracowywanie niezbędnej do prowadzenia remontów dokumentacji techniczno – projektowej, prowadzenie rozliczeń finansowo – rzeczowych,
17. prowadzenie spraw z zakresu remontów i utrzymania dróg, ulic, placów, chodników i obiektów mostowych,
18. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg, ulic, placów, chodników i obiektów mostowych,
19. sporządzania sprawozdań, analiz i planów z zakresu wykonywanych zadań.
Stanowisko ds. inwestycji i remontów
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
02 lipca 2025 16:13
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Agnieszka Piórko
Ilość wyświetleń:
22
02 lipca 2025 16:14 (
Agnieszka Piórko) - Dodanie stanowiska: Stanowisko ds. inwestycji i remontów.