Stanowisko ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego, melioracji i utrzymania czystości w gminie

Do podstawowych obowiązków samodzielnego stanowiska ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego, melioracji i utrzymania czystości w gminie należy:
1. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
a) wspieranie jednostek ochotniczych straży pożarnych poprzez udzielanie pomocy w zakresie należytego wyposażenia w sprzęt i środki gaśnicze,
b) wspieranie ochotniczych straży pożarnych w działaniach zmierzających do osiągnięcia pełnych składów osobowych sekcji gaśniczych i pomocniczych oraz odpowiednich warunków garażowania i przechowywania sprzętu.
c) współpraca z Państwową Strażą Pożarną,
d) inspirowanie i organizowanie prac konserwacyjnych samochodów pożarniczych i motopomp,
e) przedkładanie potrzeb w zakresie wyposażania w sprzęt i finansowania OSP,
f) organizowanie działalności szkoleniowej dla członków OSP jak również organizowanie przeprowadzania okresowych badań lekarskich,
g) ścisła współpraca z Zarządem Gminnym OSP,
h) inspirowanie i organizowanie działalności kontrolnej w zakresie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych poprzez;
i) prowadzenie spraw w zakresie nabycia i utrzymania w sprawności sprzętu, urządzeń przeciwpożarowych, środków gaśniczych, urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych i innych urządzeń oraz instalacji ochrony przeciwpożarowej w obiektach, o których mowa w rozporządzeniu Ministra spraw wewnętrznych i administracji,
j) zapewnienie, aktualizację i wdrożenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego w obiektach przeznaczonych do wykonywania funkcji użyteczności publicznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra spraw wewnętrznych i administracji .
2. opracowywanie wniosków do budżetu gminy w zakresie potrzeb dotyczących ochrony przeciwpożarowej w obiektach.
3. prowadzenie spraw i nadzór nad pracownikami gospodarczymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
4. prowadzenie spraw z zakresu zimowego utrzymania dróg.
5. wydawanie zezwoleń na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez) o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone
w odrębnych przepisach oraz licencji na świadczenie usług transportowych.
6. prowadzenie spraw z zakresu melioracji szczegółowej,
7. udział w kontrolach z zakresu ochrony środowiska i utrzymania czystości i porządku w gminie,
8. nadzór i kontrola prac porządkowych i naprawczych wykonywanych przez pracowników gospodarczych, planowanie dla nich robót, rozliczanie czasu pracy oraz zakup potrzebnego sprzętu do wykonywania tych prac,
9. nadzór nad placami zabaw i siłowniami zewnętrznymi tj. przeprowadzanie kontroli bieżących urządzeń, naprawa uszkodzonych elementów (w miarę możliwości przez pracowników gospodarczych) oraz zlecanie napraw firmom zewnętrznym,
10. dostarczanie korespondencji na terenie gminy,
11. sporządzanie sprawozdań, analiz i planów z zakresu wykonywanych zadań.

Stanowiska

Stanowisko ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego, melioracji i utrzymania czystości w gminie

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lipca 2025 16:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Piórko
Ilość wyświetleń: 30
02 lipca 2025 16:56 (Agnieszka Piórko) - Dodanie stanowiska: Stanowisko ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego, melioracji i utrzymania czystości w gminie.
02 lipca 2025 16:56 (Agnieszka Piórko) - Utworzenie jednostki.