Komunikaty

Obowiązki i postępowanie przy użytkowaniu obiektów i terenów z wyrobami zawierającymi azbest

Obowiązki i postępowanie przy użytkowaniu obiektów  i terenów  z wyrobami zawierającymi azbest

 

           

Szanowni Państwo

 

            Na podstawie Uchwały Rady Gminy Sztutowo Nr XIII/109/08 z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie uchwalenia „Gminnego programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Sztutowo” oraz nadrzędnych aktów prawnych, poniżej informuję zarządców i użytkowników budynków, budowli i instalacji zawierających azbest o obowiązkach i postępowaniu przy użytkowaniu obiektów  i terenów z wyrobami zawierającymi azbest

Obowiązki i postępowanie przy użytkowaniu obiektów  i terenów z wyrobami zawierającymi  azbest:                            

- Właściciel  lub zarządca obowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji (spisu z natury) wyrobów zawierających azbest.  Informację przedkłada się Wójtowi Gminy corocznie w terminie do 31 grudnia, celem wykazania ewentualnych zmian w ilości posiadanych wyrobów zawierających azbest. Informację przedkłada się według  załączników nr 1 i 2 do niniejszego pisma;

- Właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek sporządzenia w 2 egzemplarzach „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego pisma.  Właściciele lub zarządcy, którzy spełnili ten obowiązek wcześniej – sporządzają następne Oceny w terminach wynikających z poprzedniej Oceny.

- Właściciel lub zarządca budynku ponadto ma obowiązki:

  1. oznakowania pomieszczeń, terenu gdzie znajdują się urządzenia lub instalacje z wyrobami zawierającymi azbest – odpowiednim znakiem ostrzegawczym dla azbestu, według wzoru  określonego w załączniku nr 4 do niniejszego pisma.
  2. opracowania i wywieszenia na widocznym miejscu instrukcji bezpiecznego postępowania i użytkowania pomieszczenia z wyrobami zawierającymi azbest,
  3. zaznaczenia na planie sytuacyjnym terenu miejsc z wyrobami zawierającymi azbest.

- Właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek zgłoszenia na 30 dni przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych, wniosku o pozwolenie na budowę (remont) we właściwym Starostwie Powiatowym. Po dopełnieniu obowiązków formalnoprawnych, właściciel lub zarządca dokonuje wyboru wykonawcy prac. W umowie powinny być jasno sprecyzowane obowiązki stron, również w zakresie zabezpieczenia przed emisją azbestu w czasie wykonywania prac. Na końcu  właściciel lub zarządca powinien uzyskać od wykonawcy prac, pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania robót   i oczyszczenia z azbestu, a następnie przechowywać je przez okres co najmniej 5-lat, wraz z inną dokumentacją budynku, budowli, instalacji lub urządzenia oraz terenu.

 

Jednocześnie informuję, iż w związku z planowanym wystąpieniem Gminy Sztutowo do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku  o udzielenie dofinansowania na utylizację azbestu z terenu Gminy Sztutowo, proszę wszystkich właścicieli / zarządców zainteresowanych usunięciem  w 2009 r. wyrobów zawierających azbest o kontakt z Urzędem Gminy Sztutowo, pok. nr 15,  celem złożenia wstępnej deklaracji udziału w projekcie. Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 15 września 2008 r.

                                                   Wójt Gminy Sztutowo

                                                 Stanisław Kochanowski

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 sierpnia 2008 10:50
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aldona Godek
Ilość wyświetleń: 3234
27 sierpnia 2008 11:16 (Aldona Godek) - Zmiana treści dokumnetu.
27 sierpnia 2008 11:13 (Aldona Godek) - Zmiana treści dokumnetu.
27 sierpnia 2008 10:54 (Aldona Godek) - Dodanie załącznika.