Sztutowo, 2011-03-16
UZ.2710.04.2011
Wyjaśnienie treści
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy: postępowania o udzielenia zamówienia - przedmiot zamówienia: Wykonanie projektu odwodnienia dróg gminnych wraz z przebudową istniejącej infrastruktury i wymianą nawierzchni drogowej w Kątach Rybackich.
Zamawiający informuje, iż w wyżej wymienionym postępowaniu wpłynęły w dniach 11.03.2011r. i 15.03.2011 r. zapytania o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Niniejszym zgodnie z wymogami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami) przekazujemy treści pytań wraz z wyjaśnieniami:
Pytanie 1:
Proszę o sprecyzowanie ilości działek przewidzianych do podziału.
Odpowiedź:
Zamawiający nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie. Nie przewidujemy podziałów działek z uwagi na fakt, iż inwestycja prowadzona będzie na działkach istniejących.
Pytanie 2:
Ile działek jest objętych wznowieniem granic dla podanego zakresu inwestycji?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada wiedzy w powyższym temacie.
Pytanie 3:
Czy na obszarze inwestycji występują inne działki należące do Zamawiającego, a nie wymienione w SIWZ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wskazał w SIWZ działek, przez które ma przebiegać inwestycja.
Pytanie 4:
Czy Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku wydał jakąś opinię na temat planowanej inwestycji?
Odpowiedź:
Zamawiający uzyskał ustną zgodę Zarządu Dróg Wojewódzkich na realizację inwestycji.
Pytanie 5:
Jaki termin Zamawiający przewiduje na usunięcie wad w dokumentacji projektowej przez Wykonawcę.
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje 2 letni okres na usunięcie wad w dokumentacji projektowej.
Pytanie 6:
Wnosimy o oznaczenie na załączniku graficznym do SIWZ nazw ulic wymienionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku graficznym oznaczył nazwy ulic wymienione w SIWZ.
Pytanie 7:
Jeśli mapa ma być sporządzona przez Wykonawcę wnosimy o podanie zakresu mapy bądź przez oznaczenie linią zamkniętą z oznaczeniem wierzchołków wieloboku kolejnymi cyframi bądź literami alfabetu i/lub podanie powierzchni obszaru dla którego ma być wykonana mapa do celów projektowych.
Odpowiedź:
Wykonawca określa zakres mapy do celów projektowych.
Pytanie 8:
Czy jeśli Zamawiający dostarcza mapę to wykonawca musi przeprowadzić jej aktualizację?
Odpowiedź:
Wykonawca ma obowiązek sporządzenia mapy do celów projektowych.
Pytanie 9:
Prosimy o podanie nazw ulic jednokierunkowych i ich długości.
Odpowiedź:
Ulice jednokierunkowe to: Wczasowa- ok. 225 mb i Barkasowa- ok. 145 mb.
Pytanie 10:
Jaka jest długość ulicy Portowej wchodzącej w zakres inwestycji?
Odpowiedź:
Ulica Portowa ma długość ok. 190 mb.
Pytanie 11:
Czy Zamawiający przewiduje płatności częściowe np. po przekazaniu dokumentacji geologiczno- inżynierskiej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje płatności częściowej.
Pytanie 12:
Jaka jest zaakceptowana przez Zamawiającego koncepcja dotycząca odwodnienia dróg na obszarze objętym opracowaniem?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada koncepcji dotyczącej odwodnienia dróg.
Pytanie 13:
Czy nadzór autorski nad projektem o którym mowa w pkt. 5 e w Załączniku Nr 5 do SIWZ należy uwzględnić w ofercie cenowej na : „Wykonanie projektu odwodnienia dróg gminnych wraz z przebudową istniejącej infrastruktury i wymianą nawierzchni drogowej w Kątach Rybackich”?
Odpowiedź:
Kosztu nadzoru autorskiego nie należy uwzględniać w ofercie cenowej na przedmiot zamówienia: „Wykonanie projektu odwodnienia dróg gminnych wraz z przebudową istniejącej infrastruktury i wymianą nawierzchni drogowej w Kątach Rybackich”.
Pytanie 14:
Wnosimy o wykreślenie z Załącznika nr 5 do SIWZ zapisu: „wykonać dodatkowe egzemplarze dokumentacji lub jej elementów na zlecenie zamawiającego”, gdyż uważamy, że 9 egzemplarzy projektu budowlanego i wykonawczego jest ilością wystarczającą zarówno do pozwolenia na budowę przy wykonywaniu inwestycji. Chyba, że Zamawiający uznaje pod tym zapisem wykonanie dodatkowych egzemplarzy poprawionych w ramach poprawienia błędów/ usunięcia wad w dokumentacji projektowej przez Biuro Projektowe lub przewiduje płatność dodatkową za to zlecenie. W innym przypadku proszę określić ostateczną ilość egzemplarzy.
Odpowiedź:
Zamawiający wykreślił z załącznika 5 pkt 5 litera e zapis mówiący o wykonaniu dodatkowych egzemplarzy dokumentacji lub jej elementów na zlecenie zamawiającego.
Pytanie 15:
Wnosimy o wykreślenie z umowy § 9 pkt. 2, że Wykonawca tj. Biuro projektowe odpowiada za wady wykonanej według dokumentacji inwestycji, jeżeli te wady powstały w wyniku bledów w dokumentacji projektowej. Za wykonanie inwestycji jest odpowiedzialny wykonawca robót i jest on zobowiązany również znać przepisy w danym zakresie i w razie uzasadnionych wątpliwości wnieść o uzasadnienie wybranego rozwiązania przez projektanta lub o zmianę rozwiązania projektowego bądź uzasadnienie wymaganego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wykreśli z projektu umowy zapisu § 9 pkt 2.
Pytanie 16:
Wnosimy o zmianę zapisu § 9 pkt. 2 umowy „o dostrzeżonych wadach dokumentacji projektowej Zamawiający pisemnie powiadamia Wykonawcę w ciągu 14 dni od wykrycia wady”. Wykrycie wady powinno nastąpić w terminie określonym przez Zamawiającego np. 30 dni od podpisania protokołu zdawczo- odbiorczego i powinno się kończyć orzeczeniem o przyjęciu i zaakceptowaniu projektu przez zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający pozostawia dotychczasowe zapisy we wzorze umowy.
Pytanie 17:
Kto, w jakim terminie i według jakich kryteriów będzie oceniał błędy w dokumentacji projektowej o których mowa w pkt 5 litera e Załącznik nr 5 do SIWZ.
Odpowiedź:
Dokumentację projektową pod względem formalnym, wykonania zapisów umowy i SIWZ będzie dokonywał pracownik Zamawiającego posiadający uprawnienia budowlane.
Pytanie 18:
Czy projektowane sieci będą przebiegały przez tereny Lasów Państwowych, PKP, tereny zamknięte?
Odpowiedź:
Nie, projektowane sieci nie będą przebiegały przez wskazane tereny.
Pytanie 19:
Czy na obszarze objętym zamówieniem występują obiekty objęte ochroną konserwatora zabytków i/lub archeologiczną?
Odpowiedź:
Na całości opracowania jest strefa archeologiczna i konserwatorska.
Pytanie 20:
Czy na terenie planowanej inwestycji zlokalizowane są obszary chronione, a w szczególności obszary NATURA 2000, obszary chronionego krajobrazu.
Odpowiedź:
Tak, na terenie planowanej inwestycji zlokalizowane są obszary NATURA 2000 i Park Krajobrazowy Mierzeja Wiślana
Pytanie 21:
Czy Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu zakończenia prac projektowych w przypadku:
a) Niedotrzymania ustawowych terminów przez organy wydające decyzje lub dokonujące uzgodnień?
b) Działania czynników niezależnych od Wykonawcy oraz okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, uniemożliwiających terminowe wykonanie zadania?
c) Wystąpienia trudności w pozyskiwaniu uzgodnień z właścicielami posesji?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje przesunięcia terminu zakończenia prac projektowych.
Pytanie 22:
Jaki sposób postępowania przewiduje Zamawiający w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości, tj. gdy osoba użytkująca działkę nie posiada praw do dysponowania nieruchomością na cele budowlane?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje takich okoliczności.
Pytanie 23:
Czy na obszarze objętym projektem są działki należące do Zamawiającego?
Odpowiedź:
Tak, na obszarze objętym projektem są działki należące do Zamawiającego.
Pytanie 24:
Czy przekazane przez Zamawiającego mapy będą cyfrowe, czy analogowe?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami Załącznika Nr 5 litera i przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie mapy d/c projektowych na zasięg niezbędny do zaprojektowania odwodnienia, wraz ze wznowieniem granic.
Pytanie 25:
Czy Zamawiający posiada koncepcję odwodnienia dróg gminnych wraz z przebudową istniejącej infrastruktury i wymianą nawierzchni drogowej w Kątach Rybackich i może udostępnić ją na stronie internetowej?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada koncepcji odwodnienia dróg gminnych.
Pytanie 26:
Czy występują inne rodzaje dróg na ternie objętym w/w zadaniem niż wojewódzkie i gminne?
Odpowiedź:
Na terenie objętym inwestycją nie występują drogi inne niż gminne i wojewódzkie.
Pytanie 27:
Czy dla miejscowości Kąty Rybackie opracowano miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego?
Odpowiedź:
Miejscowość Kąty Rybackie posiada miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Pytanie 28:
W ramach obowiązków umownych i ustalonego wynagrodzenia Projektant zobowiązany jest do udziału w naradach dotyczących przygotowania i realizacji zadania- ile posiedzeń przewiduje Zamawiający?
Odpowiedź:
Zamawiający w fazie realizacji zadania przewiduje nie więcej niż jedno posiedzenie w miesiącu.
Pytanie 29:
W rozdziale XIX Zabezpieczenie należytego wykonania umowy pkt. 10 brzmi „Kwota, o której mowa w pkt 9 zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Wnosimy o dopisanie w SIWZ i umowie okresu rękojmi.
Odpowiedź:
Zamawiający doprecyzował zapisy umowy poprzez dodanie § 8 i SIWZ określając roczny okres rękojmi za wady.
Pytanie 30:
Prosimy o wyszczególnienie wszystkich nazw ulic i ich długości, które mają być objęte projektem drogowym.
Odpowiedź:
Nazwy ulic i ich długości przedstawione zostały w załączniku graficznym.
Pytanie 31:
Planowany zakres opracowania mieści się w obrębie pasa drogowego lub przebiega przez teren stanowiący własność gminy. Jednak zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2007.19.115 tekst jednolity) art. 4 pas terenu przeznaczony pod drogi musi zostać wydzielony w związku z czym konieczny jest podział gruntu. Po czyjej stronie leży koszt tego podziału?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje podziałów gruntów. Inwestycja powinna przebiegać po gruntach stanowiących własność Gminy Sztutowo.
Pytanie 32:
Czy posiadana przez Zamawiającego koncepcja lub projekt (udostępniony jako załącznik graficzny) dotyczy takiego samego zakresu jak przedmiotowe zamówienie, tj. długość ulic i dojazdów, branży elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej?.
Odpowiedź:
Projektant powinien na etapie projektowania odwodnienia uwzględnić taki sam zakres przedmiotowy zamówienia dla różnych branż.
Pytanie 33:
Czy długość sieci do projektowania i inwentaryzacji należy przyjąć tożsamą z długością dróg do przebudowy w ramach zadania do składanej oferty zamawiającemu?
Odpowiedź:
Tak, długość sieci do projektowania i inwentaryzacji należy przyjąć tożsamą z długością dróg do przebudowy.
Pytanie 34:
Planowany zakres opracowania mieści się w obrębie pasa drogowego czy też przewiduje się wykupy gruntów?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wykupów gruntów.
Pytanie 35:
Czy Zamawiający wymaga wykonania koncepcji przebiegu sieci przedstawionej do zatwierdzenia w ramach zadania?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga wykonania koncepcji przebiegu sieci.
Pytanie 36:
W § 3 pkt 1 umowy Zamawiający pisze „Do obowiązków Zamawiającego należy w szczególności dostarczenie mapy do celów projektowych, odbiór przedmiotu umowy oraz terminowa zapłata wynagrodzenia” co jest rozbieżne z Załącznikiem nr 5 tj. z Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia pkt. 5 „Obowiązki Wykonawcy” litera c, gdzie Zamawiający pisze wszystkie materiały niezbędne do realizacji zamówienia jak mapy do celów projektowych, badania geotechniczne, uzgodnienia, opinie, ekspertyzy, analizy, itp. Wykonawca pozyskuje własnym staraniem w ramach wynagrodzenia umownego”. Wnosimy o zmianę w tym zakresie i określenie kto jest odpowiedzialny za sporządzenie map do celów projektowych.
Odpowiedź:
Za sporządzenie map do celów projektowych odpowiedzialny jest Wykonawca. Zamawiający dokonał odpowiednich zmian w projekcie umowy w § 3 pkt 1.
Pytanie 37:
Jeśli mapa ma być wykonana i dostarczona przez Zamawiającego to zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu umowy § 2pkt. 1 który, brzmi „Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w terminie 7 miesięcy od daty zawarcia umowy, tj. do dnia ……………………..” na „Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w terminie 7 miesięcy od daty dostarczenia przez Zamawiającego kompletu materiałów do projektowania’.
Odpowiedź:
Wykonawca ma obowiązek sporządzenia mapy do celów projektowy w związku z powyższym Zamawiający nie dokona proponowanych zmian w projekcie umowy.
Pytanie 38:
Jeśli mapa ma być wykonana i dostarczona przez Zamawiającego to w jakiej formie ona będzie (papierowa, elektroniczna) i kiedy zostanie przekazana wykonawcy?
Odpowiedź:
Na wykonawcy spoczywa obowiązek sporządzenie mapy do celów projektowych.
Pytanie 39:
Z uwagi na krótki termin opracowania proszę o informacje, czy planowane przedsięwzięcie posiada decyzję środowiskową, gdyż minimalny czas wg naszych doświadczeń o jej uzyskania to około 6 miesięcy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada decyzji środowiskowej.
Pytanie 40:
Opracowanie dokumentacji na decyzję o pozwoleniu na budowę w terminie 7 miesięcy podanym przez inwestora jest nie realne. Wydanie decyzji to 90 dni, a jeszcze trzeba mieć decyzję środowiskową i uzgodnioną dokumentacje.
Wymagane do pozwolenia na budowę są: decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych (brak terminów administracyjnych, a przedtem wymagane uzgodnienie z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym i Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska), decyzja o lokalizacji celu publicznego (do 60 dni), pozwolenie wodno prawne (do 30 dni i zawiadomienie o wszczęciu postępowania przedłożone do publicznej wiadomości od 14 do 21 dni, w sprawach trudnych możliwość przedłużenia wydania decyzji przez organ o kolejne 30 dni). Czas oczekiwania na nieprawomocne pozwolenie na budowę do 65 dni. Należy zauważyć, że decyzje środowiskowa, lokalizacji celu, wodno prawna i pozwolenia na budowę zgodnie z prawem następują po sobie. Biorąc pod uwagę powyższe Wykonawca jest właściwie skazany na wykonanie zamówienia przekraczając termin umowy, chyba że posiada dane i opracowania w chwili obecnej, które wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia, których inni wykonawcy nie posiadają, co narusza zasadę konkurencyjności. W związku z tym proponujemy aby Zamawiający zmodyfikował SIWZ określając termin realizacji umowy np. w oparciu o terminy kodeksu postępowania administracyjnego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zmiany terminów realizacji umowy.
Pytanie 41:
Jaka jest łączna długość dróg objętych SIWZ oraz ile jest dojazdów do budynków?
Odpowiedź:
Łączna długość dróg objętych SIWZ wynosi około 1700 mb. Zamawiający nie posiada informacji na temat ilości dojazdów do budynków.
Pytanie 42:
Czy w stanie istniejącym deszczówka jest odprowadzana do Zalewu Wiślanego, a w związku z tym operat wodno prawny i decyzja wodno prawna będzie aktualizacją ilości dopływających ścieków czy tez będzie to rozwiązanie nowe dla miejscowości Kąty Rybackie?
Odpowiedź:
W miejscowości Kąty Rybackie, na obszarze objętym przedsięwzięciem nie ma kanalizacji deszczowej.
Pytanie 44:
W nawiązaniu do SIWZ i umowy prosimy o potwierdzenie poprawnego toku rozumowania: Zgodnie z pkt. 4 g) szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający nie zapłaci więcej za prace projektowe niż to wynika z SIWZ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Pytanie 45:
W nawiązaniu do poprzedniego pytania i znanego nam stanu prawnego, prosimy o potwierdzenie, że za prace nie wymienione w SIWZ, ale konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie zapłaci wykonawcy?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że nie przewiduje robót dodatkowych.
Pytanie 46:
Jeżeli na poprzednie pytanie odpowiedź jest negatywna, prosimy o ujęcie w SIWZ zapisu: Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, jeżeli zajdzie konieczność wykonania dodatkowych prac, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowania SIWZ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Pytanie 47:
W nawiązaniu do pkt. 4 d i e Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia prosimy o określenie pełnego zakresu wielobranżowego projektu odwodnienia dróg gminnych wraz z przebudową infrastruktury i wymianą nawierzchni drogowej w Kątach Rybackich. Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Przedmiot zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Podczas indywidualnego określania zakresu zamówienia mogą wyniknąć błędy. Każdy wykonawca powinien znać ten sam zakres zamówienia.
Odpowiedź:
Opis przedmiot zamówienia według Zamawiającego został przygotowany z należytą starannością, w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń.
Pytanie 48:
Prosimy o określenie na czym dokładnie ma polegać inwentaryzacja istniejącej sieci kanalizacyjnej wodociągowej elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej w postaci pomiaru geodezyjnego (między innymi roboty odkrycia kanalizacji)? Przy pomocy jakich przyrządów należy wykonać inwentaryzacje (np. kamery)?
Odpowiedź:
Inwentaryzacja jest potrzebna w celu stwierdzenia kolizji z projektowaną nową siecią.
Pytanie 49:
Prosimy o usunięcie z zakresu zamówienia projektu organizacji ruchu na czas budowy. Z naszego doświadczenia wynika, że praktykuje się wykonanie organizacji ruchu na czas robót samodzielnie przez wykonawcę robót, który może ją dostosować do harmonogramu robót.
Odpowiedź:
Zamawiający wykreślił z SIWZ obowiązki wykonawcy z zakresie wykonania organizacji ruchu na czas robót.
Pytanie 50:
Czy w związku z koniecznością wykonania przepustu rurociągu tłocznego wód deszczowych przez korpus wału, czy wiąże się z tym konieczność wykonania dodatkowych opracowań projektowych dotyczących konstrukcji samego walu przeciwpowodziowego.
Odpowiedź:
Z wykonaniem przepustu rurociągu tłocznego przez korpus wału nie wiąże się konieczność wykonania dodatkowych opracowań projektowych.
Pytanie 51:
W jakiej skali i jakim formacie należy dostarczyć kolorowa planszę zbiorczą?
Odpowiedź:
Kolorowe plansze zbiorcze należy wykonać w takim samym formacie jak plany zagospodarowania.
Pytanie 52:
Czy Zamawiający dysponuje mapą do celów projektowych obejmującą cały obszar objęty zamówieniem? Czy jest to aktualna mapa, czy wymaga aktualizacji? Czy ośrodek wydaje mapy na materiale przezroczystym np. folia? Czy Zamawiający dysponuje mapą 3d?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dysponuje mapą do celów projektowych. Obowiązek jej sporządzenia leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający nie dysponuje mapą 3d.
Pytanie 53:
Kto ponosi koszt wykonania projektów przebudowy urządzeń infrastruktury podziemnej, które nie są ujęte w ewidencji ośrodka geodezyjnego?
Odpowiedź:
Koszty wykonania takich projektów ponosi Wykonawca.
Pytanie 54:
Jaką średnicę i parametry powinien posiadać przepust przez korpus walu przeciwpowodziowego?
Odpowiedź:
Średnicę i parametry przepustu przez korpus wału przeciwpowodziowego powinien określić Wykonawca.
Pytanie 55:
Jaką szerokość nawierzchni dróg należy przyjąć?
Odpowiedź:
Szerokość dróg określona jest w SIWZ Załącznik nr 5 pkt 2 projekt drogowy.
Pytanie 56:
Po czyjej stronie leżą koszty przeprowadzenia wznowienia granic podczas sporządzania mapy?
Odpowiedź:
Koszt wznowienia granic leży po stronie Wykonawcy.
Pytanie 57:
Prosimy o określenie długości na jakiej należy wykonać oświetlenie uliczne?
Odpowiedź:
Długość oświetlenia ulicznego powinien określić w projekcie Wykonawca.
Pytanie 58:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę umowy o której mowa w pkt. 9 Rozdziału II SIWZ w przypadku niezależnych od Wykonawcy projektu, przedłużających się procedur administracyjnych?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zmiany terminów realizacji umowy.
Pytanie 59:
Czy w zakres zamówienia wchodzi uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę?
Odpowiedź:
W zakres zamówienia nie wchodzi uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.
Wójt Gminy Sztutowo
Stanisław Kochanowski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie