O g ł o s z e n i e
Wójt Gminy Sztutowo ogłasza drugi pisemny ofertowy
przetarg nieograniczony
na organizację i prowadzenie miejsc wykorzystywanych do kąpieli oraz zagospodarowanie plaż w Sztutowie i w Kątach Rybackich
Cena wywoławcza czynszu, w każdym roku obowiązywania umowy netto: 10.000 zł plus należy podatek VAT tj. (23%) 2.300 zł , razem 12.300 zł.
Okres trwania umowy: od 1 maja do 30 września każdego roku, od roku 2016 do 2020 r.
Opis nieruchomości:
Strona prawa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 60
Strona lewa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 60
Strona prawa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 51
Strona lewa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 51 z wyłączeniem terenu portu rybackiego 100 mb
Warunki dzierżawy :
Wyłoniony w przetargu podmiot zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gminy w Sztutowie Nr 02 8308 0001 0000 0101 2000 0040 Bank Spółdzielczy w Stegnie - kaucję w kwocie 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) na pokrycie ewentualnych roszczeń Gminy wobec Operatora. Wpłacona przez Operatora Kaucja nie będzie oprocentowana. Kaucja zostanie zwrócona Operatorowi, o ile nie zostanie w całości lub w części wykorzystana na zaspokojenie roszczeń Gminy Sztutowo, po ustaniu przedmiotowej umowy.
Oferta powinna zawierać:
1) Imię, nazwisko i adres zamieszkania oferenta lub nazwę firmy oraz jej siedzibę i adres, nr NIP.
2) Datę sporządzenia oferty.
3) Oferowaną wysokość czynszu w zł netto.
4) Koncepcję zagospodarowania plaż, która powinna zawierać część graficzną oraz część opisową planowanych działań dotyczących organizacji miejsc wykorzystywanych do kąpieli oraz innej działalności gospodarczej, atrakcji i imprez dla turystów np. sportowych. Opis -powinien zawierać opis obiektów, wyszczególnienie materiałów, z których będą budowane obiekty, szkice, zdjęcia stoisk handlowych, boisk, obiektów sportowych i rekreacyjnych i innych.
5) Referencje zaświadczające posiadane doświadczenie w zakresie zarządzania obiektem lub terenem turystycznym lub sportowo – rekreacyjnym.
6) Oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje je bez zastrzeżeń.
7) Oferta i składane oświadczenie winny być podpisane przez oferenta.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Przetarg plaża” w sekretariacie Urzędu Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo do dnia 10.02.2016 r. do godz. 11.00.
Otwarcie ofert odbędzie się dnia 10.02.2016 r. w budynku Urzędu Gminy w Sztutowie, pok. nr 1. o godz. 11.30.
Osoba reprezentująca w przetargu osobę prawną winna okazać się stosownym pełnomocnictwem i / lub odpisem właściwego rejestru .
Opis kryteriów, którymi będzie się kierował sprzedający przy wyborze oferty wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposób oceny ofert:
Wójt Gminy Sztutowo zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu w każdym czasie bez podania przyczyn jak też jego zamknięcia bez wybrania którejkolwiek z ofert.
Informacji na temat przetargu udziela się w Urzędzie Gminy w Sztutowie, pok. nr 15, tel. 55 247 81 51 w. 32 w godz. 7.30 – 15.30.
Sztutowo, dnia 2016-01-28
Załącznik nr 1 do ogłoszenia
Wójta Gminy Sztutowo z
dnia 2016-01-28
----------------------------------------------------Wzór umowy--------------------------------------------
UMOWA NR ……………………………
Zawarta w dniu …………………….. w Sztutowie pomiędzy:
Gminą Sztutowo, ul. Gdańska 55 82-110 Sztutowo, NIP: 579-207-09-86, REGON: 170747951 , reprezentowaną przez Stanisława Kochanowskiego - Wójta Gminy zwaną w treści umowy „Gminą”,
a ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
zwanym w treści umowy „Operatorem”,
o następującej treści:
I Postanowienia ogólne
§ 1
Przedmiotem umowy jest dzierżawa plaż wskazanych w niniejszej umowie oraz organizacja i prowadzenie miejsc wykorzystywanych do kąpieli oraz zagospodarowanie dzierżawionych plaż:
1) Plaża Sztutowo:
Strona prawa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 60
Strona lewa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 60
2) Plaża Kąty Rybackie:
Strona prawa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 51
Strona lewa: 250 mb licząc od zejścia głównego nr 51 z wyłączeniem terenu portu rybackiego 100 mb
§ 2
§ 3
§ 4
Warunki dzierżawy:
1) wykorzystanie przedmiotu dzierżawy zgodnie z jego przeznaczeniem,
2) Operator niezależnie od opłaty czynszu zobowiązany jest również do ponoszenie obciążeń cywilno prawnych oraz podatku od nieruchomości,
3) organizacja i prowadzenie dwóch miejsc wykorzystywanych do kąpieli tj. na plaży w Sztutowie i na plaży w Kątach Rybackich, każdy po minimum 100 mb z wykorzystaniem sprzętu i wyposażenia Gminy Sztutowo,
4) utrzymanie czystości i porządku na dzierżawionym terenie, w tym zbieranie odpadów, ustawienie odpowiedniej liczby pojemników na odpady oraz zawarcie z uprawnioną firmą umowy dotyczącej wywozu i zagospodarowania zebranych odpadów,
5) jednakowe zagospodarowanie obiektów usadowionych na dzierżawionych terenach,
6) po uzyskaniu pisemnej zgody Gminy Sztutowo możliwość poddzierżawiania przedmiotowych terenów. Co roczny plan zagospodarowania plaży podlegać będzie zatwierdzeniu przez Gminę Sztutowo oraz przedłożony zostanie do uzgodnienia z Urzędem Morskim w Gdyni,
7) organizacja i prowadzenie boisk sportowo rekreacyjnych, po jednym na każdej z plaż, na każdej z plaż po 100 mb terenu na działalność sportową.
§ 5
§ 6
§ 7
W przypadku nie uruchomienia miejsc wykorzystywanych do kąpieli w terminach i na warunkach, objętych niniejszą umową Operator zostanie obciążony poniesionymi przez Gminę kosztami organizacji miejsc wykorzystywanych do kąpieli, dodatkowo na Operatora zostanie nałożona przez Gminę kara umowna w wysokości 10.000 zł . (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Kara zostanie potrącona z wpłaconej przez Operatora kaucji, a w przypadku braku wystarczających środków na jej pokrycie dla Operatora zostanie nałożony obowiązek jej zapłaty z środków własnych.
II Zagospodarowanie terenów
§ 8
1) wszystkie obiekty oraz urządzenia związane z funkcjonowaniem wypożyczalni sprzętu należy lokalizować w pobliżu ogrodzenia wydm;
2) lokalizacja obiektów na plaży jest możliwa przy jej szerokości min. 25 m;
3) należy zachować odległość obiektów min. 2 m od wydmy (płotka) i min. 10 m w bok od wejścia na plażę. Należy utrzymać odległości między obiektami min. 10 m.
4) zmiana profilu plaży i jej poziomu wymaga uzgodnień z Kierownikiem Obwód Ochrony Wybrzeża w Sztutowie;
5) należy pozostawić niezabudowany pas plaży wzdłuż linii wody o szerokości min. 10 m; Wyjątek od tego wymogu ustanawia się dla wypożyczalni sprzętu pływającego;
6) wszystkie obiekty lokalizowane sezonowo wymagają uzgodnienia z Urzędem Morskim, natomiast po zakończeniu sezonu winny zostać usunięte;
7) należy dbać o utrzymanie czystości, porządku i bezpieczeństwa w granicach dzierżawionej plaży, a po zakończeniu sezonu należy przywrócić plażę do stanu pierwotnego;
8) lokalizowanie obiektów w terenie, rozpoczęcie i zakończenie działalności sezonowej należy zgłaszać w Obwodzie Ochrony Wybrzeża w Sztutowie;
9) działalność prowadzona na przedmiotowym terenie nie może naruszać przepisów porządkowych zawartych w Zarządzeniu porządkowym Nr 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 05 maja 2011 r. w sprawie określenia wymogów zabezpieczenia terenów pasa technicznego ( Dz. Urz. Woj. Pomorskiego Nr 11.64.1443);
10) lokalizacja sezonowych obiektów budowlanych wymaga spełnienia warunków określonych w Uchwale Nr 148/VII/11 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego 11.66.1463);
11) korzystanie z morskich wód wewnętrznych wymaga przestrzegania przepisów Zarządzenia Porządkowego Nr 14 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z 17.07.2013 r. oraz zgłoszenia w Kapitanacie Portu Elbląg, który określi warunki użytkowania tych akwenów;
12) służby Urzędu Morskiego w Gdyni mają prawo kontroli sposobu użytkowania dzierżawionego terenu i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości mają prawo do: nakładania kar pieniężnych w postaci mandatów karnych i decyzji administracyjnych; wnioskowania o natychmiastowe wyłączenie przedmiotu dzierżawy z użytkowania;
13) zamiar ustawienia obiektów tymczasowych do 120 dni, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane, wymaga zgłoszenia do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
14) w przypadku konieczności prowadzenia działań statutowych związanych z ochroną brzegów morskich, Urząd Morski w Gdyni zastrzega sobie możliwość wnioskowania o natychmiastowe wyłączenie przedmiotu dzierżawy z użytkowania.
§ 9
1) obiekty winny być konstrukcji drewnianej, nietrwale związanych z gruntem,
2) obiekty winny wyglądać jednakowo oraz estetycznie, nawiązując do tradycji zabudowy kurortów nadmorskich
3) mapa lokalizacji przyłączy elektroenergetycznych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej umowy.
II Organizacja i prowadzenie miejsc wykorzystywanych do kąpieli
§ 10
Gmina powierza, a Operator przyjmuje do realizacji:
2. Oznakowanie miejsc wykorzystywanych do kąpieli tablicami informacyjnymi.
3. Wykonywanie badań jakości wody w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje:
a) Ustalenie do 15 czerwca w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Nowym Dworze Gdańskim w skr. PPIS harmonogramu pobrania próbek wody z miejsc wykorzystywanych do kąpieli w sezonie kąpielowym.
b) Wykonanie badania jakości wody nie wcześniej niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia funkcjonowania miejsc wykorzystywanych do kąpieli.
c) Systematyczne, wizualne nadzorowanie wody w miejscach wykorzystywanych do kąpieli i wody zasilającej miejsca wykorzystywane do kąpieli pod kątem występowania zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na jakość wody i stanowiących zagrożenie zdrowia kąpiących się osób;
d) Badanie jakości wody co 2 tygodnie,
e) Badanie jakości wody każdorazowo w przypadku wzrokowego stwierdzenia zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na jakość wody i mogących stanowić zagrożenie zdrowotne dla kapiących się osób,
f) Pobieranie próbek wody w miejscach wykorzystywanych do kąpieli w punktach ustalonych z właściwym PPIS
g) Pobieranie dodatkowych próbek wody w miejscach wykorzystywanych do kąpieli w terminie 7 dni po ustaniu krótkoterminowego zanieczyszczenia;
h) Badanie próbek wody w laboratoriach PPIS lub laboratoriach o udokumentowanym systemie jakości prowadzonych badań wody, zatwierdzonym przez PPIS;
i) Badanie wody z miejsc wykorzystywanych do kąpieli, w zakresie i metodami referencyjnymi zgodnymi z przepisami;
j) Dokumentowanie i niezwłoczne przekazywanie wyników badań właściwemu PPIS;
k) Pozyskiwanie od właściwego PPIS informacji pochodzących z kontroli urzędowej prowadzonej przez Państwową Inspekcję Sanitarną;
l) Informowanie właściwego PPIS o wystąpieniu zmian, które mogłyby mieć wpływ na pogorszenie jakości wody w kąpielisku oraz o każdym zawieszeniu (w wyjątkowych sytuacjach) harmonogramu pobrania próbek w ramach kontroli wewnętrznej i jego przyczynach;
m) Informowanie kąpiących się osób o jakości wody w miejscach wykorzystywanych do kąpieli i zaleceniach organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej (m.in. o zakazie kąpieli);
n) Ustalanie przyczyn zanieczyszczenia wody w miejscach wykorzystywanych do kąpieli i podejmowanie działań mających na celu ochronę zdrowia ludzkiego i poprawy jakości wody.
a) w Sztutowie min. 4 ratowników, w tym jeden ratownik medyczny,
b) w Kątach Rybackich min. 4 ratowników, w tym jeden ratownik medyczny,
§ 11
a) protokolarne przejęcie miejsc wykorzystywanych do kąpieli oraz sprzętu będącego w posiadaniu Gminy;
b) przeprowadzenie analizy dna morza w miejscach wykorzystywanych do kąpieli w terminie do 20.06, każdego roku obowiązywania umowy;
c) przygotowanie dokumentów niezbędnych do uruchomienia i funkcjonowania miejsc wykorzystywanych do kąpieli w terminie do 20.06, każdego roku obowiązywania umowy;
d) organizacja i prowadzenie miejsc wykorzystywanych do kąpieli zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145).
e) zabezpieczenie powierzonego sprzętu oraz mienia przed osobami postronnymi;
f) utrzymanie w odpowiednim stanie technicznym oraz przeprowadzanie na własny koszt napraw sprzętu, niezbędnych do jego zachowania w stanie niepogorszonym oraz do prawidłowego funkcjonowania kąpielisk;
g) organizacja i kolportowanie wśród wypoczywających na plaży dzieci do lat 8 wodoodpornych opasek na rękę. Opaska winna posiadać miejsce na imię i nazwisko oraz nr telefonu.
h) zwrot powierzonego mienia po wygaśnięciu umowy. Wszelkie braki, usterki będą pokrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami przez Operatora wg cen rynkowych obowiązujących na dzień przekazania.
III Prowadzenie i organizacja plażowych imprez sportowo – rekreacyjnych
§ 12
Gmina powierza, a Operator zobowiązuje się do organizacji cyklu plażowych imprez sportowo – rekreacyjnych, polegających w szczególności na:
IV Utrzymanie czystości i porządku
§ 13
Gmina powierza a Operator przyjmuje do realizacji:
1) utrzymanie czystości i porządku na terenach dzierżawionych, w tym zbieranie oraz zlecenie odbierania i zagospodarowania odpadów z terenu dzierżawionej plaży w Sztutowie i w Kątach Rybackich.
2) Co najmniej dwukrotne mechaniczne czyszczenie dzierżawionych odcinków plaży. Pierwsze czyszczenie winno nastąpić przed rozpoczęciem sezonu letniego.
§ 14
1. Odbieranie i zagospodarowywanie odpadów z pojemników z plaż:
a) Ilość pojemników w okresie od 20.06 – 31.08, każdego roku obowiązywania umowy
- minimalna poj. 240 l – 50 szt. po 25 szt. na każdej z plaż przy zejściu głównym
b) Ilość pojemników w okresie od 01.05– 19.06 r. i 01.09-30.09, każdego roku obowiązywania umowy
- minimalna poj. 120 l – 12 szt. po 6 szt. na każdej z plaż
2. Do dnia …………, każdego roku obowiązywania umowy Operator dostarczy Gminie harmonogram wywozu odpadów z plaż.
V Postanowienia końcowe
§ 15
Operator ponosi wszelkie koszty wyposażenia i wszelkie inne koszty związane z wykonaniem umowy.
§ 16
1. Operator ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone Gminie i osobom trzecim wynikłe z jego zachowania lub zaniechania.
2. Operator odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przez osoby trzecie, z którymi Operator zawarł umowy w związku z realizacją niniejszej umowy.
§ 17
Operator zobowiązuje się do udostępnienia terenu dla Urzędu Gminy w Sztutowie, Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim, służb Urzędu Morskiego w Gdyni oraz pozostałych służb, celem przeprowadzania kontroli sposobu użytkowania terenu, objętego niniejszą umową.
§ 18
Przejęcie i zdanie dzierżawionego terenu odbędzie się na podstawie protokołów zdawczo - odbiorczych w obecności przedstawiciela Obwodu Ochrony Wybrzeża w Sztutowie.
§ 19
§ 20
Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
§ 21
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
§ 22
Wszelkie spory, które mogą powstać w trakcie wykonywania niniejszej umowy rozpatrywane będą przez właściwy dla Gminy Sąd powszechny
§ 23
Umowa została sporządzona w trzech jednakowych egzemplarzach, po dwa dla Gminy oraz jednym dla każdej ze stron.
Gmina : Operator:
Załącznik nr 2 do umowy z dnia ………………………..
Wykaz sprzętu i wyposażenia ratownictwa:
Lp.
|
Nazwa sprzętu, wyposażenia |
Ilość |
1.
|
Wieża ratownicza |
2 szt. |
2.
|
Apteczka RO+ |
2 szt. |
3.
|
Boja SP |
6 szt. |
4.
|
Deska ortopedyczna |
2 szt |
5.
|
Kozetka + parawany |
2 szt. |
6.
|
Łódź ratownicza |
2 szt. |
7.
|
Tuba |
4 szt. |
8.
|
Koło ratunkowe |
8 szt. |
9.
|
Flaga sygnalizacyjna biała |
2 szt. |
10.
|
Flaga sygnalizacyjna czerwona |
2 szt. |
11.
|
Wiosła + dulki |
8 szt. |
12.
|
Lina asekuracyjna |
4 szt. |
13.
|
Kamizelka asekuracyjna |
4 szt. |
14.
|
Wieszak na koło ratunkowe |
1 szt. |
15.
|
Lornetka |
2 szt. |
16.
|
Tablica meteo |
2 szt. |
17.
|
Ciężarek kotwiczy + linki |
4 szt. |
18.
|
Kontenery biurowe |
2 szt. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie