Uchwały Rady

Uchwała Nr XXXVIII/346/2010 Rady Gminy Sztutowo z dnia 28 września 2010r w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Uchwała Nr XXXVIII/346/2010
Rady Gminy  Sztutowo
z dnia  28 września 2010r


w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Na podstawie 18 ust.2pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz.U.z 2001r., Nr 142 , poz. 1591 ze zmianami/ w związku z art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy  uchwala, co następuje:

§ 1
Opracowanie projektu budżetu

  1. Projekt budżetu opracowuje, przy pomocy pracowników  merytorycznych urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych, Wójt.

  2. Wnioski radnych, sołectw w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy składane są Wójtowi w terminie do dnia 30 września każdego roku.

  3. Jednostki posiadające osobowość prawną, dla których Gmina jest organem założycielskim, wnioski do budżetu na nadchodzący rok składają Wójtowi w terminie do 1 października.

  4. Kierownicy jednostek organizacyjnych i pracownicy merytoryczni składają w terminie do 10 października  projekty finansowe dochodów i wydatków budżetu Gminy, w  pełnej szczegółowości /tj. dział, rozdział i paragraf./ wraz z uzasadnieniem.

      Projekty powinny zawierać plan i przewidywane wykonanie roku bieżącego.

  5. Zbiorcze projekty planów finansowych zawierają plan finansowy urzędu, plany finansowe jednostek organizacyjnych, wnioski, o których mowa w punkcie 2, a także inne planowane dochody i wydatki wynikające z nowych zadań lub zmian organizacyjnych.

  6. W terminie do 10 października Wójt określa zadania Gminy realizowane wspól­nie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.

  7. Skarbnik w terminie do 15 października opracowuje prognozę wysokości dochodów Gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki Gminy w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz reali­zacji obowiązkowych zadań Gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami.

  8. Na podstawie przedłożonych projektów planów finansowych uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Wójt ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkłada Radzie i regionalnej izbie obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

  9. Zapisy ujęte w projekcie uchwały budżetowej powinny być zgodne, w zakresie zadań/przedsięwzięć i kwot przewidzianych na dany rok budżetowy, z danymi wykazanymi w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.

§ 2
Projekty planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy

  1. Kierownicy podległych jednostek budżetowych w terminie do 5 października przekazują Wójtowi  wstępne projekty planów finansowych, w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf oddzielnie dla:

  1) dochodów,

  2) wydatków,

  3) dochodów wyodrębnionych na wydzielonym rachunku oświatowych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych.

  2. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Wójt przekazuje jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe.

  3. Jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

  4. Wójt weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgod­ności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.

  5. Zweryfikowane plany finansowe, o których mowa w ust. 3, stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.

§ 3
Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu

  1. Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej oraz z objaś­nień.

  2. Szczegółowy plan dochodów i wydatków Wójt opracowuje w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej).

  3. W skład materiałów towarzyszących projektowi budżetu wchodzą: informacja opisowa o stanie realizacji inwestycji kontynuowanych, ogólna informacja o stanie mienia gminnego ze wskazaniem planowanych do uzyskania dochodów z tytułu gospodarowania mieniem, wykaz zadań planowanych do realizacji przy udziale środków z UE ze wskazaniem etapu aplikowania o współfinansowanie.

  4. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę Wójt może dokonywać, na wniosek komisji Rady oraz z własnej inicjatywy, zmian w projekcie budżetu, powiada­miając o dokonanych zmianach Radę.

§ 4
Uchwalanie budżetu

  1. Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami towarzyszącymi.

  2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 5 grudnia przedstawiają na piśmie komisji właściwej do spraw budżetu opinię o projekcie.

  3. Komisja Rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania.

  4. Komisja właściwa do spraw budżetu organizuje z Przewodniczącym Rady i Wój­tem posiedzenie przewodniczących wszystkich komisji Rady, wiceprzewodni­czących Rady, Skarbnika Gminy w celu omówienia i zajęcia stanowiska w formie opinii zbiorczej w sprawach zgłoszonych przez poszczególne komisje Rady.

  5. W przypadku gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Wójta.

  6. Przewodniczący Rady w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.

      Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać:

  1) odczytanie projektu uchwały budżetowej,

  2) odczytanie opinii poszczególnych komisji Rady,

  3) odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego komisji planowania i budżetu ,

  4) odczytanie opinii regionalnej izby obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej oraz o prognozie długu,

  5) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,

  6) głosowanie nad uchwałą budżetową.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sztutowo.

§ 6

Traci moc uchwała nr XXVII/192/05 rady Gminy Sztutowo z dnia 29 czerwca 2005r w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

 

 

 

 

Przewodniczący

Rady Gminy Sztutowo

Bogdan Pniewski

/podpis nieczytelny/

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 października 2010 13:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Góra
Ilość wyświetleń: 876
12 października 2010 13:53 (Anna Góra) - Dodanie dokumentu.