Sztutowo, 13.03.2024 r.
RRG-OŚ.6220.3.2024
ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 49, 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.), dalej k.p.a., art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 3 i art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), zwana dalej: „ustawą ooś”,
zawiadamiam strony postępowania,
że w dniu 23.02.2024 r. na wniosek z dnia 22.02.2024 r. złożony przez firmę Grima Architektura i Krajobraz Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie reprezentowaną przez Prokurenta Beatę Naumienko, jako reprezentującą Gminę Sztutowo w sprawie związanej z wykonaniem opracowania koncepcji oraz projektu budowlanego cmentarza komunalnego w Sztutowie, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, w tym o możliwości składania uwag i wniosków w przedmiotowej sprawie. W celu zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie należy kontaktować się od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-14.30 z osobą prowadzącą przedmiotowe postępowanie (tel. 55 247 81 51 wew. 634).
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych § 3 ust. 1 pkt 88 lit c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujących oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Gdańsku, organem właściwym w sprawach ocen wodnoprawnych oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. sprawa zostanie załatwiona w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
W świetle art. 33 k.p.a. strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Zgodnie z art. 40 k.p.a. pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 k.p.a. – zawiadomienie zostanie zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Sztutowie sztutowo.bipgmina.pl, na elektronicznej tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Sztutowie oraz przesłane do sołtysa wsi Sztutowo, w celu umieszczenia na tablicach ogłoszeń.
Zawiadomienie uznaje się za doręczone stronom postępowania po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zawiadomienie - obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu 13 marca 2024 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie