Informacja o środowisku

Zawiadomienie Wójta Gminy Sztutowo

 Sztutowo, dnia 09.04.2024 r.

RRG.OŚ.6220.1.2024

ZAWIADOMIENIE

WÓJTA GMINY SZTUTOWO

o wszczęciu postępowania

 

Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.), dalej k.p.a., art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 3 i art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), zwana dalej: „ustawą ooś”,

zawiadamiam strony postępowania,

 że w dniu 27.03.2024 r. na wniosek z dnia 22.01.2024 r. (data wpływu 26.01.2024 r.) uzupełniony pismem z dnia 27.03.2024 r., złożony przez firmę Green Capital S.A. Oddział Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 59, 87-700 Aleksandrów Kujawski reprezentowaną przez Prezesa Zarządu Michała Polanowskiego, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa instalacji OZE o łącznej powierzchni zabudowy do 10 ha wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i elektroenergetyczną na działce ewidencyjnej nr 156/10 ob. Łaszka gm. Sztutowo w województwie pomorskim”.

 Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, w tym o możliwości składania uwag i wniosków w przedmiotowej sprawie. W celu zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie należy kontaktować się od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-14.30 z osobą prowadzącą przedmiotowe postępowanie (tel. 55 247 81 51 wew. 634).

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych § 3 ust. 1 pkt 54a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.).

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujących oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Gdańsku, organem właściwym w sprawach ocen wodnoprawnych oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.

Z uwagi na skomplikowany charakter sprawy, zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. sprawa zostanie załatwiona w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

W świetle art. 33 k.p.a. strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt. Zgodnie z art. 40 k.p.a. pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi.

Wójt Gminy Sztutowo

Robert Zieliński

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 kwietnia 2024 09:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agata Kibort
Ilość wyświetleń: 63
11 kwietnia 2024 09:47 (Agata Kibort) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)