Informacja o środowisku

POSTANOWIENIE w sprawie przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”

   Sztutowo, dnia 06.06.2024 r.

RRG-OŚ.6220.3.2024

 

POSTANOWIENIE

 

Na podstawie art. 59 ust. 1, art. 63 ust. 1 i ust 4, art. 64 ust 1, art. 66 ust. 1 oraz art. 75 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) zwana dalej ustawą ooś oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j.  Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.)  i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez firmę Grima Architektura i Krajobraz Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie reprezentowaną przez Prokurenta Beatę Naumienko, jako reprezentującą Gminę Sztutowo, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz załącznikami, w tym kartą informacyjną przedsięwzięcia:

Postanawiam

 

dla przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie” 

 

        I.            nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

     II.            raport powinien zawierać elementy wymienione w art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) z uwzględnieniem oceny oddziaływania na obszar Natura 2000 w trybie art. .3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG w zakresie wpływu zamierzenia na obszar Natura 2000 Zalew Wiślany PLB280010 oraz obszar Natura 2000 Zlew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007, a także siedlisk przyrodniczych i gatunków objętych ochroną prawną, ze szczególnym uwzględnieniem:

1.         charakterystyki przyrodniczej terenu przedsięwzięcia oraz terenu znajdującego się w zasięgu jego oddziaływania, z uwzględnieniem gatunków roślin, grzybów i zwierząt objętych ochroną na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.) dalej zwanej uop, siedlisk przyrodniczych z Załącznika I, gatunków i siedlisk gatunków z Załącznika II Dyrektywy Rady 92/43/EWG oraz gatunków i siedlisk gatunków z Załącznika I Dyrektywy PE i Rady 2009/147/WE wraz z przedstawieniem zagadnień w formie graficznej i kartograficznej;

2.       oceny bezpośredniego i pośredniego wpływu inwestycji i zastosowanych w niej technologii na stan i zachowanie, na etapie realizacji i eksploatacji:

- siedlisk przyrodniczych, gatunków oraz ich siedlisk stanowiących przedmioty ochrony w obszarach Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007;

- siedlisk przyrodniczych, gatunków oraz siedlisk gatunków objętych ochroną na mocy ww. ustawy o ochronie przyrody, mogących potencjalnie występować na terenie przedsięwzięcia oraz w jego w sąsiedztwie; minimalizujących negatywne oddziaływanie inwestycji;

3.       wskazania działań na przedmioty ochrony obszaru Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja WiślanaPLH280007 na etapie jej realizacji i funkcjonowania;

4.       oceny wpływu inwestycji po zastosowaniu wszystkich możliwych środków łagodzących negatywne oddziaływanie wraz z oceną istotności oddziaływań dla poszczególnych przedmiotów ochrony w ww. obszarze Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja WiślanaPLH280007, a także możliwość realizacji działań ochronnych i osiągania celów ochrony ustalonych w planie ochrony dla tego obszaru;

5.       analizy wpływu planowanej inwestycji na lokalne i regionalne korytarze ekologiczne  znajdujące się w zasięgu jej oddziaływania;

6.       analizy możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;

7.       analizy skumulowanego oddziaływania przedsięwzięcia z innymi planowanymi i zrealizowanymi przedsięwzięciami o podobnym charakterze, znajdującymi się w sąsiedztwie;

8.       analizy oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na klimat (mitygacja, czyli łagodzenie przez przedsięwzięcie zmian klimatu) oraz wpływu klimatu i jego zmian na przedsięwzięcie (adaptacja przedsięwzięcia do zmian klimatu);

9.       analizy oddziaływania przedsięwzięcia w zakresie drgań i wibracji oraz wskazania rozwiązań ograniczających to oddziaływanie;

10.   przedstawienia szczegółowego opisu metod i materiałów wykorzystanych przy opracowywaniu raportu ooś.

 

Uzasadnienie

 

W dniu 23.02.2024 r. Wójt Gminy Sztutowo na wniosek z dnia 22.02.2024 r. złożony przez firmę Grima Architektura i Krajobraz Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie reprezentowaną przez Prokurenta Beatę Naumienko, jako reprezentującą Gminę Sztutowo, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”.  Wójt Gminy Sztutowo pismem znak: RRG-OŚ.6220.3.2024 z dnia 13.03.2024 r., zwrócił się odpowiednio do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Elblągu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, do Regionalnego Dyrektora  Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Dworze Gdańskim o wyrażenie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Pismem znak ZNS.9011.5.03.2024.KB.420 z dnia 22.03.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 28.03.2024 r.) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowym Dworze Gdańskim stwierdził, że dla ww. przedsięwzięcia wymaga się przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Elblągu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie pismem znak: GD.ZZŚ.2.4901.31.2024 z dnia 19.04.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 24.04.2024 r.)  wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie stwierdza się potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Jednocześnie wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymogów wskazanych w ww. opinii.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem znak: RDOŚ-GD-WOO.4220.222.2024.JK.4 z dnia 15.05.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 17.05.2024 r.) wyraził opinię o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia i określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodny z art. 66 ustawy ooś.

Przedsięwzięcie objęte ww. wnioskiem zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54 lit b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.) jest kwalifikowane jako: zmianę lasu, innego gruntu o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha pokrytego roślinnością leśną - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub nieużytku na użytek rolny lub wylesienie mające na celu zmianę sposobu użytkowania terenu:

c)  na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy. 

Przedsięwzięcie położone będzie w Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana oraz Natura 2000 „Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana” PLH 280007. W związku z tym realizacja ww. przedsięwzięcia wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Dla terenu objętego inwestycją uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Uchwałą Rady Gminy w Sztutowie Nr XLIV/443/2022 z dnia 29.09.2022 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Sztutowo dla cmentarza komunalnego wraz ze strefą ochrony sanitarnej.

W związku z rodzajem i lokalizacją przedsięwzięcia, wykluczona jest możliwość oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na obszary położone poza granicami Polski zarówno na etapie realizacji, jak i eksploatacji. Nie zachodzą, więc przesłanki do przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko w kontekście transgranicznym.

Biorąc pod uwagę powyższe stanowiska oraz kierując się kryteriami zawartymi w art. 63 ust. 1 ustawy ooś oraz informacje zawarte w karcie informacyjnej przedsięwzięcia, Wójt Gminy Sztutowo wziął pod uwagę:

 

1.    Rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia:

 

Projektowany cmentarz będzie nowym założeniem zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania przestrzennego. Na jego terenie przewiduje się lokalizację kaplicy, wyposażonej we wszystkie niezbędne elementy. Założono konieczność utworzenia odpowiedniego układu ciągów komunikacyjnych, niezbędnych dla prawidłowego zagospodarowania terenu cmentarza oraz zapewnienia dostępu do miejsc pochówku. Główne wejście projektuje się w zachodniej części, od strony parkingu przy ul. Grzybowej. Ogrodzenie cmentarza będzie ażurowe o wysokości 2,5 m oraz murowane, z wbudowanym kolumbarium z niszami na urny. W celu przystosowania terenu pod inwestycję, konieczna będzie znaczna niwelacja terenu, co wiąże się z koniecznością usunięcia istniejącej zieleni na obszarze 0,9987 ha. Zakres prac obejmuje budowę następujących obiektów: kaplicy, nawierzchni utwardzonych na drogach dojazdowych, głównej alei oraz alei bocznych, ogrodzenia cmentarza oraz systemu odwodnienia skierowanego na teren własny. W ramach wyposażenia w media, przewidziane jest wykonanie przyłącza wodociągowego, wewnętrznej siedzi elektroenergetycznej oraz przyłącza kanalizacji sanitarnej. Dodatkowo, planowane jest zainstalowanie elementów małej architektury, takich jak ławki, latarnie, stojaki rowerowe, punkty czerpania wody oraz wiata na odpady. Ponadto przewiduje się również nasadzenia zieleni, w tym drzew, krzewów oraz trawników.

Parametry projektowanych obiektów:

-        Kaplica – pow. do 250 m2;

-        Nawierzchnie utwardzone (drogi dojazdowe, aleja główne, aleje boczne, teren przy kaplicy, pod kontener śmietnikowy) – do 5800 m2;

-        Parkingi – do 400 m2 (poniżej 0,5 ha);

-        Sieć wew. elektroenergetyczna – do 400 m;

-        Przyłącze wodociągowe – do 350 m;

-        Przyłącze kanalizacji sanitarnej – do 210 m;

-        Tereny zieleni – do 5000 m2

 

2.    Usytuowanie przedsięwzięcia

 

Planowana inwestycja zlokalizowana będzie w granicach administracyjnych gminy Sztutowo na dz. nr 184/6, w obrębie ewidencyjnym Sztutowo, powiat nowodworski, województwo pomorskie. Obszar wiejski gminy Sztutowo położony jest na terenie, na którym dominują krajobrazy lasów iglastych. Natura w znacznym stopniu ukształtowała granice Gminy. Bałtyk wyznacza jej granicę od północy, Zalew Wiślany od wschodu, rzeka Szkarpawa (Wisła Elbląska) od południa, a rzeka Wisła Królewiecka od południowego zachodu. Najbliższa odległość zabudowy przeznaczonej na stały pobyt ludzi od planowanej inwestycji dla działek zlokalizowanych w gminie Sztutowo wynosi ok. 15 m na zachód od planowanej inwestycji. Zgodnie z danymi Banku Danych o Lasach powierzchnie przeznaczone do zmiany sposobu użytkowania zawarte są w wydzieleniach 184b, 184k, 184l. W opisie taksacyjnym dla tych wydzieleń wskazano, że gatunkiem panującym jest sosna zwyczajna z miejscowo występującymi gatunkami m.in. brzoza, buk, dąb, osika (stan na 2023 rok). Typ siedliskowy lasu określono jako BMŚw oraz BMB.

Teren inwestycji zlokalizowany jest w obszarze Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana (PLH280007). Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie specjalnego obszaru ochrony siedlisk Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana (PLH280007) (Dz. U. z 2021 г. poz. 1314) przedmiotami ochrony w obszarze Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007 są siedliska przyrodnicze 1130 - estuaria, 1150  - laguny przybrzeżne, 1210 - kidzina na brzegu morskim, 2110 - inicjalne stadia nadmorskich wydm białych, 2120 - nadmorskie wydmy białe (Elymo-Ammophiletum), 2130 - nadmorskie wydmy szare, 2180 - lasy mieszane i bory na wydmach morskich, 3150 - starorzecza i naturalne eutroficzne zbiorniki wodne ze zbiorowiskami z Nympheion, Potamion, 6430 - ziołorośla górskie (Adenostylion alliariae) i ziołorośla nadrzeczne (Convolvuletalia sepium), 6510 - niżowe i górskie świeże łąki użytkowane ekstensywnie (Arrhenatherion elationis) oraz 91D0 - bory i lasy bagienne (Vaccinio uliginosi Betuletum pubescentis, Vaccinio uliginosi Pinetum, Pino mugo-Sphagnetum, Sphagno girgensohnii-Piceetum) i brzozowo - sosnowe bagienne lasy borealne. Przedmiotem ochrony są również gatunki: parposz (Alosa fallax), foka szara (Halichoerus grypus), minóg rzeczny (Lampetra fluviatilis), lnica wonna (Linaria loeseli (Linaria odora), wydra (Lutra lutra), ciosa (Pelecus cultratus) oraz minóg morski (Petromyzon marinus). Zagrożeniami zidentyfikowanymi w Standardowym Formularzem Danych (aktualizacja: grudzień 2023 r.) dla obszaru są m.in. zanieczyszczenia wód powierzchniowych (limnicznych, lądowych, morskich i słonawych), bagrowanie i usuwanie osadów, antropogeniczne zmniejszenie spójności siedlisk, pozbywanie się odpadów z gospodarstw domowych i obiektów rekreacyjnych, inne odpady, szlaki żeglugowe, zmiana jakości wody ze względu na antropogeniczne zmiany zasolenia, zmiany poziomu morza, przesunięcie i zmiana siedlisk, wycinka lasu, usuwanie martwych i umierających drzew, inna działalność górnicza lub wydobywcza, turystyka piesza, jazda konna i jazda na pojazdach niezmotoryzowanych, wydeptywanie i nadmierne użytkowanie, obce gatunki inwazyjne, problematyczne gatunki rodzime, połowy siecią oraz eutrofizacja (naturalna). Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2022 r. został ustanowiony plan ochrony dla specjalnego obszaru ochrony siedlisk Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007 (Dz. U. z 2022 r., poz. 2691).

 

Wg informacji posiadanych przez tut. Organ w granicach inwestycji we wschodniej części działki 184/6, znajduje się siedlisko przyrodnicze 91D0 bory i lasy bagienne (Vaccinio uliginosi-Betuletum pubescentis, Vaccinio uliginosi-Pinetum, Pino mugo-Sphagnetum, Sphagno girgensohnii-Piceetum i brzozowo-sosnowe bagienne lasy borealne) stanowiące przedmiot ochrony w obszarze Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007. Siedlisko przyrodnicze 91D0 bory i lasy bagienne zaliczane jest do siedlisk przyrodniczych zagrożonych zanikiem na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, za którego ochronę Wspólnota ponosi szczególną odpowiedzialność z powodu wielkości jego naturalnego zasięgu mieszczącego się na terytorium tych państw, zgodnie z definicją art. 5, pkt 17b ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.) Zakres planowanej inwestycji przewiduje wylesienie oraz niwelacje na całym obszarze przedmiotowej działki a co za tym idzie bezpowrotne i nieodwracalne zniszczenie ww. siedliska.

 

Jednocześnie teren przedmiotowej inwestycji położony jest w granicach Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana powołanego na mocy Uchwały Nr VI/51/85 Wojewódzkiej Rady Narodowej w Elblągu z dnia 26 kwietnia 1985 r. w sprawie utworzenia parków krajobrazowych oraz obszaru krajobrazu chronionego na terenie województwa elbląskiego. Celem ww. parku krajobrazowego jest zachowanie charakterystycznego dla obszarów nadmorskich układu strefowego i ciągłości przestrzennej poszczególnych typów ekosystemów morskich, wydmowych i plaż oraz innych ekosystemów charakterystycznych dla terenów nadmorskich, ekosystemów leśnych oraz ekosystemów nadzalewowych, tj. szuwarowych, ziołoroślowych i łąkowych, a także zachowanie różnorodności związanych z nimi chronionych siedlisk przyrodniczych objętych ochroną prawną na mocy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 w tym siedlisk tj. 91D0 Bory i lasy bagienne (Ass. Vaccinio uliginosi-Betuletum pubescentis, Ass. Vaccinio uliginosi-Pinetum sylvestris, Ass. Pino mugo-Sphagnetum, Ass. Sphagno girgensohnii Piceetum i brzozowo-sosnowe bagienne lasy borealne). Przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane jest jako inwestycja celu publicznego, w związku z czym zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie przyrody (tj Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.) zakazy wymienione w ustawie nie obowiązują.

 

Inne najbliżej położone obszary chronione, objęte ochroną na podstawie przepisów ww. ustawy o ochronie przyrody to:

 

-        Rezerwat przyrody Kąty Rybackie, oddalony o ok. 1,02 km na północ;

-        Natura 2000 Zalew Wiślany PLB280010, oddalony o ok. 2,17 km na wschód,

-        Obszar Chronionego Krajobrazu Rzek Szkarpawy i Tugi, oddalony o ok. 5,61 km na południe.

 

Przedmiotowe przedsięwzięcie wraz z obszarem oddziaływania nie znajdują się w zasięgu korytarzy ekologicznych i nie oddziałuje na nie. Najbliżej planowanej inwestycji położony jest korytarz ekologiczny „Nogat" KPn-10B oddalony o ok 7,7 km na południowy- wschód.

Na podstawie informacji zawartych w KIP tut. organ stoi na stanowisku, iż nie można wykluczyć oddziaływania bezpośredniego i pośredniego na stan i zachowanie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków i ich siedlisk stanowiących przedmioty ochrony w obszarze Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007. Jest więc konieczne przeprowadzenie oceny w trybie art. 6.3 Dyrektywy Siedliskowej.

Jednocześnie należy podkreślić, że przedmiotowe prace planowane są w granicach oraz bezpośrednim sąsiedztwie terenów leśnych, terenów podmokłych, stanowiących miejsce występowania chronionych gatunków grzybów, roślin i zwierząt, w tym w szczególności ornitofauny i herpetofauny.

 

3. Rodzaj i skalę możliwego oddziaływania na elementy środowiska, zarówno na etapie realizacji przedsięwzięcia, jak i jego funkcjonowania, w szczególności:

-        rodzaj, skalę i charakter inwestycji - wylesienie oraz niwelacje terenu w celu budowy cmentarza komunalnego;

-        usytuowanie przedsięwzięcia - w granicach Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana, obszaru Natura 2000 Zalew Wiślany i Mierzeja Wiślana PLH280007, terenów leśnych, a także w pobliżu obszarów podmokłych;

-        wpływ na stan ekologiczny lasów oraz terenów podmokłych;

-        wpływ przedsięwzięcia na cele ochrony ww. obszaru Natura 2000 oraz stan i zachowanie siedlisk przyrodniczych, gatunków oraz ich siedlisk stanowiących przedmioty ochrony w nim wyznaczonych oraz zniszczenie lub ograniczenie powierzchni siedlisk chronionych gatunków;

-        zagrożenie dla środowiska wodno-gruntowego wynikające z realizacji planowanej inwestycji;

-        brak wariantu alternatywnego;

-        skumulowane oddziaływanie przedsięwzięcia z innymi planowanymi i zrealizowanymi przedsięwzięciami o podobnym charakterze, znajdującymi się w sąsiedztwie

-        możliwość wystąpienia konfliktów społecznych.

 

Reasumując, po dokonaniu analizy powyższych uwarunkowań, uwzględniając usytuowanie, a także rodzaj i skalę możliwego oddziaływania inwestycji, tut organ uznał, iż konieczne będzie przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, wymaganej art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz sporządzenie raportu w zakresie określonym w art. 66 ustawy ooś z uwzględnieniem oceny w trybie art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG tzw. Dyrektywy Siedliskowej.

 

            W związku z powyższym postanowiono jak na wstępie.

 

 

 

Pouczenie 

Od niniejszego postanowienia służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku w ciągu 7 dni od daty doręczenia za pośrednictwem Wójta Gminy Sztutowo.

 

 

 

Wójt Gminy Sztutowo

Robert Zieliński

 

 

Otrzymują:

  1. Grima Architektura i Krajobraz Sp. z o.o., ul. Ciołka 17 lok. 415, 01-445 Warszawa
  2.  Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz art. 49 Kpa – informacja została podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie http://sztutowo.bipgmina.pl/wiadomosci/544/informacja_o_srodowisku oraz na tablicy ogłoszeń.
  3.  Aa.

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, ul. Chmielna 54/57, 80-748 Gdańsk
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Dworcowa 14, 82- 100 Nowy Dwór Gdański
  3. Dyrektor Zarządu Zlewni w ul. Aleja Tysiąclecia 11, 82-300 Elbląg

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2024 11:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agata Kibort
Ilość wyświetleń: 84
06 czerwca 2024 11:20 (Agata Kibort) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)