Informacja o środowisku

POSTANOWIENIE o wznowieniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”

Sztutowo, dnia 11.09.2025 r.

RRG-OŚ.6220.3.2024

 

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 97 § 2, art. 123 i art.. 149 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.). art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), w związku z otrzymaniem w dniu 01.09.2025 r. raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia pn.  „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”    

postanawiam

 wznowić postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie

 

Uzasadnienie

W dniu 23.02.2024 r. Wójt Gminy Sztutowo na wniosek z dnia 22.02.2024 r. złożony przez firmę Grima Architektura i Krajobraz Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie reprezentowaną przez Prokurenta Beatę Naumienko, jako reprezentującą Gminę Sztutowo, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”. Przedsięwzięcie objęte ww. wnioskiem zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54 lit b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.) jest kwalifikowane jako: „zmianę lasu, innego gruntu o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha pokrytego roślinnością leśną - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub nieużytku na użytek rolny lub wylesienie mające na celu zmianę sposobu użytkowania terenu:

c)  na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy. 

Prowadząc postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie”, Wójt Gminy Sztutowo pismem znak: RRG-OŚ.6220.3.2024 z dnia 13.03.2024 r., zwrócił się odpowiednio do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Elblągu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, do Regionalnego Dyrektora  Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Dworze Gdańskim z prośbą o przedstawienie opinii w przedmiocie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia, zgodnie z art. 64 ust.  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Pismem znak ZNS.9011.5.03.2024.KB.420 z dnia 22.03.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 28.03.2024 r.) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowym Dworze Gdańskim stwierdził, że dla ww. przedsięwzięcia wymaga się przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Elblągu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie pismem znak: GD.ZZŚ.2.4901.31.2024 z dnia 19.04.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 24.04.2024 r.)  wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie stwierdza się potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Jednocześnie wskazał na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków i wymogów wskazanych w ww. opinii.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem znak: RDOŚ-GD-WOO.4220.222.2024.JK.4 z dnia 15.05.2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 17.05.2024 r.) wyraził opinię o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia i określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodny z art. 66 ustawy ooś.

Postanowieniem znak RRG-OŚ.6220.3.2024 z dnia 06.06.2024 r., Wójt Gminy Sztutowo nałożył na Wnioskodawcę obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenia raportu  o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Zgodnie art. 69 ust. 4 wyżej powołanej ustawy „Organ wydaje postanowienie o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu na środowisko”.

W dniu 01.09.2025 r. Wykonawca, który na zlecenie Wnioskodawcy wykonywał opracowanie, przedłożył Wójtowi Gminy Sztutowo Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia pn. „Budowa cmentarza komunalnego w Sztutowie na środowisko.

Biorąc powyższe pod uwagę, postanowiono jak w sentencji.

 

Pouczenie

 Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.

 

 

Z up. Wójta Gminy Sztutowo

Anna Góra

Sekretarz Gminy

Wiadomość powiązana z

Organ

Samodzielne stanowiska

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 11.09.2025
Dokument wytworzony przez: Stanowisko ds. ochrony środowiska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 września 2025 13:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Piórko
Ilość wyświetleń: 12
11 września 2025 13:49 (Agnieszka Piórko) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)