Sztutowo 2020-08-25
UZ.271.07.2020
Wyjaśnienie treści
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego - przedmiot zamówienia: Budowa drogi gminnej 180021G - ulicy Marii Konopnickiej w Sztutowie
Zamawiający informuje, iż w wyżej wymienionym postępowaniu wpłynęły w dniach: 20.08.2020 r. i 21.08.2020 r zapytania o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Niniejszym zgodnie z wymogami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U.2019 poz. 1843 ze zm.) przekazujemy treść pytania z wyjaśnieniem:
Pytanie nr 1
Proszę o zmianę zabezpieczenia należytego wykonania umowy na 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Powyższa prośba związana jest z opublikowaniem 4 wersji tarczy antykryzysowej USTAWA z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-191), DZ.U. z 2020 r. poz. 1086, mówiącej, że m.in: Art. 15vb. 5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości nieprzekraczającej 5% ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można ustalić w wysokości większej niż określona w ust. 5, nie większej jednak niż 10% ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy, jeżeli jest to uzasadnione przedmiotem zamówienia lub wystąpieniem ryzyka związanego z realizacją zamówienia, co zamawiający opisał w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie powyższej zmiany.
Pytanie nr 2
W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r. weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie:
- szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
- zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia.
Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym naszej spółki. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może wpłynąć negatywnie na współpracę z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej perspektywie – której ramy czasowe na dzień składania oferty pozostają nieznane - może spowodować istotne problemy z wykonaniem umowy oraz jej ewentualnych terminów pośrednich w terminach określonych umownie. W związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia czasu na ukończenie wykonania umowy, jak również wydłużenie czasu na wykonanie terminów pośrednich w przypadku wykazania przez Wykonawcę przeszkód w realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności?
Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje wydłużenia terminu realizacji umowy,
Pytanie nr 3
W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r. weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie:
- szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
- zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia.
Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym naszej Spółki. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może wpłynąć negatywnie na współpracę z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp., a także wzrost cen produktów, usług i kosztów siły roboczej, którego rozmiarów nie sposób przewidzieć w momencie składania oferty. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej perspektywie może spowodować istotne i nadzwyczajny wzrost kosztów wykonania umowy, co może narazić Wykonawcę na istotne straty. W związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy i w jakim zakresie w przypadku wykazania przez Wykonawcę istotnego wzrostu kosztów realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności?
Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje możliwości wzrostu wynagrodzenia.
Pytanie nr 4
Czy Zamawiający dysponuje aktualnym Warunkami Technicznymi wydanymi przez ORANGE PL ? Jeżeli tak, to prosimy o udostępnienie? WT zawarte w dokumentacji na Usuniecie kolizji w zakresie sieci telekomunikacyjnych, umieszczonej na stronie Zamawiającego, straciły ważność w 2014r.
Pytanie nr 5
Czy Zamawiający dysponuje aktualną i zatwierdzoną dokumentacją na usuniecie kolizji teletekomunikacyjnych?
Prosimy o przekazanie pierwszej strony z pieczątką potwierdzającą uzgodnienie dokumentacji wykonawczej. Bez zatwierdzonej dokumentacji nie mam możliwości wykonania przekazania placu budowy z ORANGE PL i przystąpienia do prac związanych z usunięciem kolizji telekomunikacyjnych.
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający dysponuje aktualnym Warunkami Technicznymi/Uzgodnieniami branżowymi z Urzędem Morskim w sprawie usunięcia kolizji z kablem światłowodowym, będącym Ich własnością. Jeżeli tak, to prosimy o udostępnienie, celem skalkulowania właściwego zakresu prac i przygotowania oferty.
Pytanie nr 7
Czy Zamawiający dysponuje aktualnym Uzgodnieniem wydanym przez ENERGA-OPERATOR ? Jeżeli tak, to prosimy o udostępnienie? WT/Uzgodnienie zawarte w dokumentacji w zakresie kolizji z siecią elektroenergetyczną, umieszczonej na stronie Zamawiającego, straciły ważność w 2015r.
Odpowiedzi na pytania od nr 4 do nr 7
Zamawiający jest w trakcie aktualizacji uzgodnień. Będą one dostępne na etapie realizacji umowy.
Pytanie nr 8
Na schemacie oświetlenia ulicznego w Sztutowie, zawartej w dokumentacji technicznej, pomiędzy słupem nr 13, a słupem nr 12, ma zostać wykonany podział sieci. Proszę o doprecyzowanie w jaki sposób, czy do wybudowania jest złącze kablowe, które będzie zlokalizowane tuż przy słupie? Jeżeli TAK, to prosimy o przekazanie schematu złącza i korektę przedmiarów/kosztorysów o te elementy prac.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że kabel relacji słup 12 - słup 13 należy zakończyć w słupie 13 złączem kablowym TB-1 i podpiąć oprawę oświetleniową. Kabel relacji słup 13 - słup 103 wprowadzić do słupa 13 i zakończyć/zabezpieczyć złączami kablowymi IZK.
Pytanie nr 9
Prosimy o potwierdzenie, iż budowa oświetlenia ma zostać wybudowana w oparciu o oprawy z wysokoprężnymi lampami sodowymi, a nie w technologii LED.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż oświetlenie ma zostać wybudowane w oparciu o oprawy z wysokoprężnymi lampami sodowymi.
Wójt
Robert Zieliński
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie