Przetargi

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ, przedmiot zamówienia: Dowóz dzieci z terenu Gminy Sztutowo do Zespołu Szkół w Sztutowie oraz Przedszkola w Sztutowie w roku szkolnym 2009/2010

UZ.3411-3/09                                                                      Sztutowo, 18.06.2009r.

 

 

 

WYJAŚNIENIa  I MODYFIKACJATREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na Dowóz dzieci z terenu Gminy Sztutowo do Zespołu Szkół w Sztutowie oraz Przedszkola  w Sztutowie w roku szkolnym 2009/2010

 

Zamawiający informuje, iż w wyżej wymienionym postępowaniu wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Niniejszym zgodnie z wymogami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zmianami) przekazujemy treść pytań wraz z wyjaśnieniami:

 

Pytanie 1 :

W jaki sposób zamawiający dokona prawidłowej oceny złożonych ofert przy zastosowaniu ceny jako jedynego kryterium, skoro oferta ma określać cenę brutto za jeden dzień dowozu uczniów, a od Wykonawców oczekuje się przy kalkulacji ceny uwzględnienia dwóch sposobów jej obliczania:

a. w jednym przypadku liczba przejechanych kilometrów dziennie wyniesie 255,20 km

b. w drugim wypadku 261,60

Jednocześnie Zamawiający nie pozwala na składanie ofert wariantowych (pkt. VI SIWZ).

 

Odpowiedź 1:

Zamawiający nie oczekuje przy kalkulacji ceny uwzględnienia dwóch sposobów jej obliczania. Określone w pkt. III.3. SIWZ proponowane trasy przywozów zostały opracowane w oparciu o trasy funkcjonujące w roku szkolnym 2008/2009 i stanowią jak sama nazwa mówi „propozycję” dla Wykonawców na zorganizowanie przywozów. Podana dzienna liczba kilometrów (dla porównania również w wariancie alternatywnym) wyliczona została dla tras zaproponowanych przez Zamawiającego i może posłużyć Wykonawcy do kalkulacji ceny dziennego dowozu. Jednak Wykonawca może ustalić własne trasy dowozów dzieci, przy wykorzystaniu dowolnej liczby autobusów (w przypadku przywozów), o dowolnej liczbie miejsc i dla tak opracowanych tras wyliczyć liczbę kilometrów. Warunkiem koniecznym do spełnienia jest dowiezienie określonej w pkt. III.2. SIWZ liczby dzieci :

- przy zachowaniu odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny,

- autobusami posiadającymi wystarczającą liczbę miejsc, która umożliwi przywozy dzieci:

  nie wcześniej niż o godz. 715 i nie później niż do godz. 815

- odwozy dzieci w godzinach: 1300 (2 autobusy), 1400 (2 autobusy), 1500 (3 autobusy).

Tym samym Zamawiający podtrzymuje zapis w pkt. VI SIWZ o braku możliwości składania ofert wariantowych.

Pytanie 2:

Jeśli zamawiający opisując proponowaną trasę przejazdu zakłada, że w autokarze zostanie jednorazowo przewiezione 67 dzieci to oznacza, że w sposób oczywisty ogranicza uczciwą konkurencję, a to z kolei jest niezgodne z art. 7 ustawy prawo zamówień publicznych, ponieważ jest tylko jeden przewoźnik na lokalnym rynku, który może przewozić jednym autokarem tak dużą liczbę osób jednym kursem. Proszę zatem o udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie:

            Czy Zamawiający ma świadomość, że w autokarze, w którym jednorazowo mieści się 67 osób część dzieci będzie odbywała podróż na stojąco, świadomie tym samym wyraża zgodę na zwiększone ryzyko utraty przez nie zdrowia w przypadku różnych zdarzeń drogowych (np. nagłe hamowanie?).   

 

Odpowiedź 2:

Biorąc pod uwagę wyjaśnienia ujęte w odpowiedzi na Pytanie 1, Zamawiający w żaden sposób nie ogranicza konkurencji i nie łamie przepisów art. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż każdy Wykonawca spełniający pozostałe wymagania zawarte w SIWZ może na równych prawach złożyć ofertę w niniejszym postępowaniu - bez względu na wielkość posiadanych autokarów.

Natomiast zastosowane przez Pana w pytaniu sformułowanie na „lokalnym  rynku” nosi znamiona ograniczenia uczciwej konkurencji.

Zamawiający nie może bowiem ograniczać przetargu tylko i wyłącznie do rynku lokalnego, bo takie zachowanie byłoby właśnie przykładem zachwiania uczciwej konkurencji. Dla Zamawiającego istotne jest aby przewozy były wykonywane zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa przewozu osób.                                    Pytanie 3 :

W jaki sposób zamawiający zamierza ustalić wysokość kwoty do potrącenia za niewykonanie przewozu na którejkolwiek z tras wymienionych w harmonogramie o kwotę odpowiednią o koszt przejazdu na danej trasie? Kto będzie wnioskował o potrącenie z wynagrodzenia i wnioskował o potrącenie kary umownej? Jaki dokument zostanie sporządzony na udokumentowanie wyżej wymienionej okoliczności? Czy w przypadku zakwestionowania przez Wykonawcę prawidłowości ustaleń w powyższym zakresie wynagrodzenie zostanie z faktury potrącone.

 

Odpowiedź 3:

 

Trasy dowozów ujęte w harmonogramie będą posiadały określoną liczbę kilometrów, a ich suma będzie stanowiła dzienną liczbę kilometrów. Dzieląc koszt dziennego dowozu przez dzienną liczbę kilometrów otrzymamy stawkę za jeden kilometr, która będzie stanowiła podstawę wyceny kosztu przejazdu na danej trasie.

O potrącenie z wynagrodzenia oraz naliczenie kary umownej będzie wnioskował Zamawiający, jako strona umowy. Zostanie sporządzony protokół. Jeśli Wykonawca zakwestionuje prawidłowość ustaleń, każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie, a na wypadek sporu kwestia ta zostanie rozstrzygnięta przez właściwy sąd powszechny.

 

Pytanie 4:

 

Proszę o odpowiedź w jakim celu został umieszczony w projekcie umowy (zał Nr 3 do SIWZ) zapis: § 6, cyt. „ Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany”, skoro art. 144 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych stanowi: „Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany”, ust. 2: „Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest nieważna”?

 

Odpowiedź 4:

 

Zamawiający po przeanalizowaniu pytania postanawia na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163 ze zm.) zmodyfikować treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w następujący sposób:

z załącznika Nr 3 do SIWZ Projekt umowy Nr UZ.3411-3/09 usuwa się § 6 o brzmieniu „Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany”, zaś dotychczasowym paragrafom od 7 do 10 nadaje się numery od 6 do 9.

 

Pytanie 5:   

 

Czy każdy Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie ma obowiązek wystąpić, zgodnie z zapisem punktu XVII, z wnioskiem do Wójta Gminy Sztutowo o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozu regularnego specjalnego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2004r. Nr 204 poz. 2088 z późn. zm)”. Jakie czynności, wobec braku odpowiednich zapisów w specyfikacji zostaną powzięte przez Zamawiającego w przypadku, gdy Wykonawca nie spełni wymogów niezbędnych do uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozu regularnego specjalnego?

 

Odpowiedź 5:

 

W myśl art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2004r. Nr 204 poz. 2088 z późn. zm) wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych (dowozy dzieci) wymaga zezwolenia. Zgodnie z powyższym, Zamawiający żąda aby każdy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana wystąpił o wydanie takiego zezwolenia, chyba, że posiada już aktualne zezwolenie. Pkt XVII SIWZ zatytułowany jest Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy co oznacza, że umowa może zostać zawarta (przy uwzględnieniu innych uwarunkowań umożliwiających zawarcie umowy) po przedłożeniu Zamawiającemu potwierdzenia złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych lub posiadanego aktualnego zezwolenia.

Wójt Gminy Sztutowo

Stanisław Kochanowski

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 czerwca 2009 14:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ewa Wiśniewska
Ilość wyświetleń: 1533
18 czerwca 2009 14:48 (Ewa Wiśniewska) - Utworzenie dokumentu.