Sztutowo, 2012-11-16
UZ.2710.19.2012
Wyjaśnienie treści
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy: postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego- przedmiot zamówienia: Rozbudowa portu w Kątach Rybackich w ramach Projektu „Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej. Etap I”.
Zamawiający informuje, iż w wyżej wymienionym postępowaniu wpłynęły w dniach: 08.11.2012r., 09.11.2012r. 12.11.2012 r. 13.11.2012 r. zapytania o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Niniejszym zgodnie z wymogami art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami) przekazujemy treść części pytań wraz z wyjaśnieniami:
Pytanie nr 1
Czy wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia (SIWZ: rozdział IX, punkt 2a, ustęp 2 - wykonanie co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie portu lub przystani o wartości prac hydrotechnicznych minimum 2 min. zł w ciągu ostatnich 5 lat działalności) jeżeli wykaże się, że został wykonany budynek bosmanatu na palach nad poziomem wody ?
Odpowiedź
Zamawiający uważa, że powyższe pytanie nie jest prośbą o wyjaśnienie treści SIWZ ale prośbą o dokonanie oceny przez Zamawiającego doświadczenia wykonawcy jeszcze przed złożeniem oferty. Zamawiający nie może na tym etapie postępowania dokonywać tego rodzaju ocen.
Pytanie nr 2
Prosimy o przekazanie informacji, czy dla przedmiotu zamówienia była przeprowadzona inwentaryzacja przyrodnicza i czy stwierdzono obecność siedlisk gatunków zwierząt (płazy, gady, ptaki) i roślin objętych ochroną. Prosimy o udostępnienie inwentaryzacji i potwierdzenie, że uzyskanie zezwolenia w trybie art. 56 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody i dodatkowe koszty związane z nadzorem przyrodniczym i ewentualnym przeniesieniem gatunków leżą po stronie Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający załącza mapkę siedlisk. Potwierdza że po stronie Wykonawcy leży kwestia uzyskania zezwolenia w trybie art. 56 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody i poniesienie dodatkowych kosztów związanych z nadzorem przyrodniczym i ewentualnym przeniesieniem gatunków.
Pytanie nr 3
W związku z zapisem w decyzji z dnia 15.10.2010 r. o lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczącym istniejącego domniemania, że na obszarze Kątów Rybackich istnieją niezbadane ślady osadnictwa, prosimy o potwierdzenie, że obowiązek zawiadomienia archeologa i wszelkie koszty z tym związane leżą po stronie Zamawiającego, a jeżeli w trakcie wykonywania robót lub innych działań wystąpią nowe fakty i okoliczności, mogące doprowadzić do: wstrzymania robót budowlanych, termin wykonania zadania ulegnie wydłużeniu.
Odpowiedź
Zgodnie z zapisami Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kąty Rybackie teren inwestycji znajduje się w strefie archeologicznej. Wszelkie prace ziemne muszą zostać zgłoszone przez Wykonawcę do organów służby ochrony zabytków i prowadzone w porozumieniu z archeologami. Ewentualne koszty związane z nadzorem archeologicznym pokrywa Wykonawca.
Pytanie nr 4
Prosimy o informację w jaki sposób zamawiający przewiduje transport urobku z pogłębiania -drogą lądową czy drogą wodną.
Odpowiedź
Zamawiający przewiduje transport urobku drogą wodną.
Pytanie nr 5
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków -realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy,
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż dołączył do niniejszego postępowania cała posiadaną dokumentację projektową i techniczną.
Pytanie nr 6
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje ważnym zezwoleniem na wycinkę wszystkich drzew i krzewów potrzebnych do prawidłowej realizacji inwestycji oraz ponosi wszelkie opłaty z tym związane, a skutki jakichkolwiek braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający nie posiada zezwolenia na wycinkę drzew i krzewów. Uzyskanie takiego pozwolenia jak i poniesienie opłat związanych z jego uzyskaniem leży po stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie, że cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie oferowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych: od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowych, wodnych, archeologicznych, ujawnienia się nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych itp. oraz że w przypadku konieczności wykonania, robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Zwracamy uwagę, iż chociaż zgodnie z art. 632 k.c. „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac", to jednak należy pamiętać, iż rozmiar i koszt prac, o których mowa w treści tego przepisu, dotyczy wyłącznie rozmiaru prac ujętych w dokumentacji przetargowej oraz kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji oraz odbytej wizji lokalnej, nie obejmuje zaś kosztów robot, których wykonanie okazało się konieczne w celu realizacji przedmiotu zamówienia wskutek zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania byłoby sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 1 wzoru umowy, natomiast przesłanki udzielenia zamówienia dodatkowego określone zostały w art. 67 ust. 1 pkt 5 prawa zamówień publicznych.
Pytanie nr 8
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza możliwości otrzymania wynagrodzenia dodatkowego w opisanej sytuacji, ani wydłużenia terminu. Przesłanki udzielenia zamówienia dodatkowego określone zostały w art. 67 ust. 1 pkt 5 prawa zamówień publicznych.
Pytanie nr 9
W nawiązaniu do treści § 5 ust. 2 pkt. 9) wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że w przypadku przerwania robót na żądanie zamawiającego, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe w zakresie kosztów, związanych ze wstrzymaniem robót, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że dopuszcza możliwość wydłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia w określonym wyżej przypadku, jednak nie potwierdza wypłaty dodatkowego wynagrodzenia w zakresie poniesionych kosztów.
Pytania nr 10
W nawiązaniu do treści § 3 ust. 1 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że za termin wykonania zadania uznaje się datę zakończenia robót określoną wpisem do dziennika budowy o gotowości wykonawcy do odbioru robót (§ 12 ust. 4).
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że za termin wykonania zamówienia uznaje datę zakończenia robót potwierdzoną wpisem do dziennika budowy oraz przesłanie Zamawiającemu informacji o gotowości do odbioru robót.
Pytanie nr 11
W nawiązaniu do treści § 12 ust, 2 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający przystąpi do odbioru nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zgłoszenia gotowości do odbioru wraz z wymaganą dokumentacją odbiorową oraz zakończy czynności odbiorowe nie później niż w terminie 10 dni od daty przystąpienia do odbioru zgodnie z umową.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza opisanego sposobu dokonywania odbioru robót.
Pytanie nr 12
W związku z treścią § 12 ust. 2 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że uprawnienie Zamawiającego do odmowy odbioru robót z uwagi na wady jest ograniczone wyłącznie do robót dotkniętych wadami istotnymi, polegającymi, na niewykonaniu przedmiotu umowy, a nie wadami i usterkami innego rodzaju. Wykryte podczas odbioru wady podlegają bowiem usunięciu zgodnie z. art. 6:37 i 638 k. c. ale nie ma to wpływu na obowiązek inwestora do odbioru robót i zapłaty wynagrodzenia (stanowisko to znajduje potwierdzenie w ugruntowanym orzecznictwie sądowym, w szczególności wyrok SN z dnia 22.06.2007 r., sygn. akt V CSK. 99/07).
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż nie dokona odbioru robót w przypadku wystąpienia wad istotnych. Wykryte podczas odbioru nieistotne wady, nie mające wpływu na funkcjonowanie obiektu będącego przedmiotem robót nie będą miały wpływu na odbiór robót.
Pytanie nr 13
Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi za wady przedmiotu umowy wynosi 1 rok, zgodnie z art. 568 § i k. c.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że w zakresie rękojmi za wady zastosowanie ma przepis art. 568 § 1 kodeksu cywilnego.
Pytanie nr 14
Prosimy o potwierdzenie, że termin wyznaczony na usunięcie wad stwierdzonych podczas odbioru lub w okresie -gwarancji -lub rękojmi będzie uwzględniał możliwości techniczne i wymogi bezpiecznego wykonywania prac i nie będzie krótszy niż 14 dni.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż usunięcie wad odbywać się będzie w terminach określonych w § 13 ust. 6 wzoru umowy.
Pytanie nr 15
Wykonawca zwraca uwagę, że zgodnie z art. 144 ust, 1 PZP zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. W związku powyższym, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza także następujące przypadki zmiany umowy:
a) W zakresie terminu realizacji umowy:
- Wykopaliska, niewybuchy, niewypały lub inne przeszkody uniemożliwiające prowadzenie robót;
b) W zakresie zmiany: wynagrodzenia:
- wykonanie robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;
W zakresie innych zmian:
- zmiana w zakresie podwykonawstwa, powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie, zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót;
- zmiany w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza dopuszczenia zmian umowy w określonych wyżej przypadkach.
Pytanie nr 16
Jakie należy uwzględnić w cenie ofertowej okna - czy z drewna dębowego czy sosnowego. Jaki kolor.
Odpowiedź
Odpowiedzi znajdują się na rysunku zestawienia stolarki: okna drewniane (zalecane dębowe). Okna malowane lakierem bezbarwnym matt – czyli okna w naturalnym kolorze drewna.
Z up. Wójta Gminy
Barbara Modzelewska
Seketarz Gminy
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie