Sztutowo, 2013-03-05
UZ.2710.06.2013
Wyjaśnienie i zmiana treści
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy: postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego- przedmiot zamówienia: Modernizacja i rozbudowa przystani żeglarskiej w Sztutowie w ramach projektu pn. Baltic Amber Coast. Development of crossborder areathrough building up and modernization of tourism infrastructure
Pytanie nr 1
W przedmiarach brakuje zakresu robót przedstawionego na rys. nr 22 „Projektowana konstrukcja wzmacniająca skarpę" - strona 61 pliku „PW Sztutowo przystań żeglarska-cz hydrotechniczna 7". Prosimy o potwierdzenie, że zakres ten objęty jest przetargiem, oraz podanie żądanej długości umocnienia w tej technologii.
Odpowiedź
Zakres robót przedstawiony w Projekcie Wykonawczym cz. Hydrotechniczna na rysunku 22 „Projektowana konstrukcja umocnienie brzegu- szczegół”, należy ująć w przetargu. Długość umocnienia skarpy brzegu wyliczyć należy z rysunku nr 2 „Zagospodarowanie terenu” (na skrajach przystani) i wynosi ok. 22,38 mb. Zgodnie z rys. nr 22 zastosowano dwa rzędy pali drewnianych fi 100-120 mm o długości pala 2,50 m rozstawione w rzędach co 75 cm, razem około 64 pali (60+4 skrajne)
Pytanie nr 2
Według rys. nr 2 „Zagospodarowanie terenu" - strona 39 pliku „PW Sztutowo przystań żeglarska-cz hydrotechniczna 7" - umocnienie brzegu w technologii przedstawionej na rys. nr 20, strona 59 pliku j.w. powinno być wykonane na długości: 14,80mb + 76,80mb - razem: 91,60 mb. Natomiast na rysunku nr 5b „Plan robót kafawarowych" strona 43 pliku jw. przedstawiono tylko drugi z omawianych odcinków, długości 7G,8Qm. Prosimy o odpowiedź jaki zakres umocnienia brzegu w tej technologii objęty jest przetargiem - 91,60 mb czy 76,80 mb ?
Odpowiedź
W przetargu należy ująć zakres robót przedstawiony w Projekcie Wykonawczym cz. Hydrotechniczna na rysunki nr 20 „projektowana konstrukcja umocnienie brzegu”. Długość umocnienia skarpy brzegu 91,60 mb, z palu PCV fi 100 o dł. Pala 4 m, w rozstawie w rzędzie co 80 cm, razem 117 (115+2 skrajne).
Pytanie nr 3
Rys. nr 20 „Projektowana konstrukcja umocnienia brzegu", strona 59 pliku „PW Sztutowo przystań żeglarska-cz hydrotechniczna 7" przedstawia pale z PCV fi 100mm długości 4,0m. Podobnie w opisie, rozdz. „Umocnienie antyerozyjne brzegu rzeki" (strona 7 pliku j. w.) mowa o palisadzie z pali PCV. Natomiast w przedmiarze mowa o palach drewnianych fi 100 dł.4,0m. Prosimy o ujednolicenie zapisów.
Odpowiedź
W przetargu należy ująć zakres robót przedstawiony w Projekcie Wykonawczym cz. Hydrotechniczna na rysunki nr 20 „projektowana konstrukcja umocnienie brzegu”. Długość umocnienia skarpy brzegu 91,60 mb, z palu PCV fi 100 o dł. Pala 4 m, w rozstawie w rzędzie co 80 cm, razem 117 (115+2 skrajne).
Pytanie nr 4
Zgodnie z ilościami przedstawionymi w pytaniu nr 2 przewidywana ilość pali, zabijanych co 80cm, wynosić powinna 115 szt. dla długości 91,60 mb lub 96 szt. dla długości 76,80 mb. Przedmiar w poz.29 określa natomiast ilość zabijanych pali na 1.070 szt. Prosimy o wyjaśnienie lub korektę przedmiaru.
Odpowiedź
Ilość pali należy wycenić zgodnie z projektem wykonawczym. Zamawiający zamieszcza korektę przedmiaru.
Pytanie nr 5
Instalacje elektryczne: prosimy o przekazanie schematu rozdzielni RSC.
Odpowiedź
RSC– rozdzielnica sceny, jest przedstawiona w projekcie wykonawczym elektrycznym: Lokalizacja rozdzielnicy RSC , na rysunku nr E-02.01 zagospodarowanie terenu. Schemat rozdzielnicy RSC, na rysunkach E-01.01, rys.E-03.01, E-4.01, E4.02, E4.03. RG – rozdzielnica główna – na rysunkach E-01.01, E-04.01, E-03.02 – w tym: zaprojektowano miejsca do późniejszego podłączenia rozdzielnic stoisk gastronomicznych RSG1, RSG2, RSG3 Rozdzielnice RG i RSC - wykonuje wyłoniony w postępowaniu Wykonawca.
Pytanie nr 6
Czy wykonanie rozdzielni ZK i ZP oraz przyłącze do linii napowietrznej będzie wykonywać Energa Operator (nie leży po stronie wykonawcy)
Odpowiedź
Wykonanie rozdzielni ZK i ZP realizuje Energa Operator.
Pytanie nr 7
Wg Rys. D01 należy wykonać kliniec łamany 2x30cm pod nawierzchnią typu Netlon, jednakże o tej warstwie nie wspomina się w opisie. Czy zatem, warstwa 60cm pod nawierzchnią Netlon należy do zakresu zadania?
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że kliniec łamany należy wykonać zgodnie z projektem wykonawczym- rysunek D01- 47,5 cm.
Pytanie nr 8
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja (a jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający informuje, iż dołączył do niniejszego postępowania całą posiadaną dokumentację projektową i techniczną.
Pytanie nr 9
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający posiada wszelkie wymagane prawem decyzje oraz uzgodnienia niezbędne do wykonania zamówienia.
Pytanie nr 10
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający posiada prawo do dysponowanie nieruchomością na cele budowlane zgodnie z Decyzją pozwolenie na budowę.
Pytanie nr 11
Prosimy o potwierdzenie, że cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie oferowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowych, wodnych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych itp., oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Zwracamy uwagę, iż chociaż zgodnie z art. 632 k. c „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nic można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.", to jednak należy pamiętać, iż rozmiar i koszt prac, o których mowa w treści tego przepisu, dotyczy wyłącznie rozmiaru prac ujętych w dokumentacji przetargowej oraz kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji oraz odbytej wizji lokalnej, nie obejmuje zaś kosztów robót, których wykonanie okazało się konieczne w celu realizacji przedmiotu zamówienia wskutek zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe-do wyceny na etapie ofertowania byłoby sprzeczne z art. 140 ust, 3 PZP w związku z art. 58 § 1, K.C; jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji i nie potwierdza, że nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych.
Pytanie nr 12
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza okoliczności opisanych powyżej.
Pytanie nr 13
Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu .wykonania zamówienia, co najmniej o czas. w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza okoliczności opisanych powyżej.
Pytanie nr 14
Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza okoliczności opisanych powyżej.
Pytanie nr 15
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww, okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza okoliczności opisanych powyżej.
Pytanie nr 16
W nawiązaniu do treści § 3 ust. 1 wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że terminem wykonania robót jest data zgłoszenia wpisem do dziennika budowy zakończenia robót i gotowości do odbioru końcowego.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że terminem wykonania robót jest data zgłoszenia gotowości do odbioru robót potwierdzona wpisem do dziennika budowy.
Pytanie nr 17
W nawiązaniu do treści § 5 ust. 2 pkt. 9) wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wstrzymania realizacji robót na żądanie zamawiającego, wykonawca otrzyma zwrot związanych z tym kosztów oraz termin realizacji zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, iż w przypadku wstrzymania realizacji robót na jego żądane termin realizacji ulegnie wydłużeniu, natomiast nie potwierdza zwrotu kosztów poniesionych przez Wykonawcę w związku ze wstrzymaniem robót.
Pytanie nr 18
W nawiązaniu do treści § 12 ust. 1 wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dokona odbiorów robót zanikających lub podlegających zakryciu lub odbiorów częściowych w terminie 3 dni od otrzymania zgłoszenia gotowości tych robót do odbioru, a odbioru końcowego -w terminie 7 dni od daty zgłoszenia gotowości robót do odbioru końcowego.
Odpowiedź
Zamawiający nie potwierdza okoliczności opisanych powyżej.
Pytanie nr 19
Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia wynosi 1 rok, zgodnie z art. 568 § 1 K.C.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że okres rękojmi za wady wynosi 1 rok.
Pytanie nr 20
W nawiązaniu do treści § 17 ust. 2 pkt. 10) wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że wartość robót zaniechanych zostanie ustalona na podstawie cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty wykonawcy.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza powyższe okoliczności.
Pytanie nr 21
Zwracamy uwagę, że zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz kreślił warunki takiej zmiany Prosimy zatem o wprowadzenie do treści SIWZ i wzoru umowy zapisów przewidujących, że Zamawiający dopuszcza następujące przypadki zmiany umowy:
a) W zakresie terminu realizacji umowy:
- opóźnienia w przekazaniu terenu budowy z winy Zamawiającego;
- wady i braki w dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy,
- zmiany dokumentacji projektowej;
- wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót;
- wykopaliska lub inne przeszkody uniemożliwiające prowadzenie robót;
- wykonanie robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;
- konieczność wprowadzenia zmian do umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
b) W zakresie zmiany wynagrodzenia:
- wykonanie robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;
- ustawowe zmiany wysokości podatku VAT (zmiana wynagrodzenia brutto);
- konieczność wprowadzenia zmian do umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
c) W zakresie innych zmian:
- zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego dla danego elementu robót lub zmiana technologii,
- zmiany w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie
- zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa;
- zmiana zakresu robót powierzonego podwykonawcom.
Odpowiedź
Zamawiający określił możliwości zmiany postanowień umowy w ogłoszeniu o zamówieniu.
Pytanie nr 22
Zwracamy uwagę, że §5 ust. 2 pkt. 3 wzoru umowy nie jest zgodny z aktualnie obowiązującą ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U.2013.21), która weszła w życie w dniu 23 stycznia 2013 r. i nie znajdzie zastosowania w obecnym brzmieniu. W związku z powyższym prosimy o jego dostosowanie do aktualnie obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 32) ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U.2013.21) wytwórcami odpadów powstających w wyniku świadczenia usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczeniu zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania i napraw nadal są podmioty świadczące usługę, chyba, że umowa o świadczeniu usługi stanowi inaczej.
Odpowiedź
Zamawiający zmienia zapisy wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ.
Pytanie nr 23
Prosimy o potwierdzenie, że wykonanie inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów, a w przypadku wystąpienia ewentualnych kolizji z istniejącą zielenią uzyskanie decyzji i opłaty administracyjne związane z wycinką leżą po stronie Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że wykonanie inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów, a w przypadku ewentualnych kolizji uzyskanie decyzji i opłaty administracyjne związane z wycinką leżą po stronie Zamawiającego.
1) § 5 ust.2 pkt 3 Wzoru Umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ otrzymuje brzmienie:
„Postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji umowy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) i ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz.150 ze zm.)”.
2) Zmianie ulega załącznik Nr 3- Przedmiar Robót. Przedmiar stanowi załącznik do niniejszego pisma.
Wójt Gminy
Stanisław Kochanowski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sztutowie